همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری منتفی است؟

۱۴۰۳/۰۴/۱۱ - ۱۰:۴۹:۴۱
کد خبر: ۳۱۵۶۳۱
همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری منتفی است؟

یک بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی از تأخیر در اجرای متناسب‌سازیِ حقوق و ارجاع اجرای این قانون به تأمین منابع ابراز نگرانی کرد.

یک بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی، از تأخیر در اجرای متناسب‌سازیِ حقوق و ارجاع اجرای این قانون به تأمین منابع ابراز نگرانی کرد و گفت: منابع همسان‌سازیِ بازنشستگانِ صندوق‌های دیگر را از محل افزایش یک درصد ارزش افزوده تعیین کرده‌اند اما هنوز برای بازنشستگان تأمین اجتماعی تصمیمی نگرفته‌اند.

به گزارش ایلنا، این بازنشسته افزود: مالیات بر ارزش افزوده از جیبِ مردم پرداخت می‌شود و دولت برای همسان‌سازیِ حقوق بازنشستگان خود از آن استفاده می‌کند. صندوق تأمین اجتماعی متعلق به ماست و منابع و دارایی‌های آن از دسترنج ما حاصل شده، اما دولت‌ها با سیاست‌های غلطِ خود و دست‌اندازیِ دائم به منابع این سازمان، کار را به جایی رسانده‌اند که صندوق تأمین اجتماعی از تأمین منابع متناسب‌سازی برای بازنشستگان ناتوان است.

وی گفت: حقوق ما بسیار ناچیز است و اجرای متناسب‌سازی کمترین کاری است که می‌توانند برای ما انجام دهند. تاخیر در اجرای قانون و پرداختِ مابه‌التفاوتِ متناسب‌سازی تنها ارزشِ حداقل افزایشی که قرار است به ما برسد را کاهش می‌دهد.

این بازنشسته افزود: هزینه‌های سنگین درمان در کنار عدم حمایت کافیِ بیمه‌های مادر و تکمیلی مشکلات بازنشستگان را در دوره‌ی میانسالی افزایش داده است. به طوری که بسیاری از بازنشستگان از مراجعه برای درمان تا زمانی که مجبور نشوند، خودداری می‌کنند.

به گفته‌ی وی، بازنشستگان از صندوقی که سال‌ها سهم بیمه به آن پرداخت کرده‌اند، حمایتی ندیده‌اند و مجبور شده‌اند در سن بازنشستگی برای تامین هزینه‌های خانواده به شغل دوم روی بیاورند.

ارسال نظر