تدوين ۵۰ استاندارد جديد براي هوش مصنوعي از سوي دولت چين

۱۴۰۳/۰۴/۱۴ - ۰۰:۴۹:۴۵
کد خبر: ۳۱۵۸۵۷

چين تا سال ۲۰۲۶ بيش از ۵۰ استاندارد ملي و صنعتي جديد براي هوش مصنوعي (AI) توسعه خواهد داد تا توسعه با كيفيت بالاي صنعت هوش مصنوعي را تسهيل كند. به گزارش مهر؛ چين تا سال ۲۰۲۶ بيش از ۵۰ استاندارد ملي و صنعتي جديد براي هوش مصنوعي تدوين خواهد كرد تا توسعه با كيفيت صنعت هوش مصنوعي را تسهيل كند.

چين تا سال ۲۰۲۶ بيش از ۵۰ استاندارد ملي و صنعتي جديد براي هوش مصنوعي (AI) توسعه خواهد داد تا توسعه با كيفيت بالاي صنعت هوش مصنوعي را تسهيل كند. به گزارش مهر؛ چين تا سال ۲۰۲۶ بيش از ۵۰ استاندارد ملي و صنعتي جديد براي هوش مصنوعي تدوين خواهد كرد تا توسعه با كيفيت صنعت هوش مصنوعي را تسهيل كند. اين هدف بخشي از دستورالعمل‌هاي استانداردسازي سيستم‌هاي صنعت هوش مصنوعي است كه روز گذشته توسط چهار نهاد دولتي كشور به‌طور مشترك صادر شد. بر اساس اين دستورالعمل، چين همچنين قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ در تشكيل بيش از ۲۰ استاندارد بين‌المللي هوش مصنوعي مشاركت كند تا توسعه بخش جهاني هوش مصنوعي را ترويج دهد. علاوه بر اين، چين هدف دارد كه بيش از ۱۰۰۰ شركت اين استانداردهاي جديد را بپذيرند و ترويج دهند.

اين دستورالعمل‌ها در زماني منتشر مي‌شوند كه صنعت هوش مصنوعي چين به سرعت در حال توسعه در زمينه نوآوري‌هاي فناورانه و گستردگي كاربردها است. به عقيده بسياري از كارشناسان، با توسعه شتابان فناوري‌هاي مبتني بر هوش مصنوعي، به ويژه مدل‌هاي زباني بزرگ، اين صنعت مسيرهاي جديدي براي پيشرفت‌هاي فناورانه و همكاري‌هاي عميق بين‌المللي نشان داده است. وزارت صنعت و فناوري اطلاعات چين اعلام كرد كه اين تحولات نياز فوري به تدوين استانداردهاي صنعتي را به وجود آورده‌اند. بر همين اساس و طبق گفته وانگ پنگ، پژوهشگر آكادمي علوم اجتماعي پكن، چين با ديگر كشورها براي حل مسائل جهاني مانند اخلاق هوش مصنوعي، امنيت و حريم خصوصي همكاري خواهد كرد و به ترويج ساخت يك سيستم حكمراني جهاني عادلانه‌تر، منطقي‌تر و كارآمدتر در حوزه هوش مصنوعي خواهد پرداخت. وانگ همچنين اظهار داشت كه چين در آينده تاكيد بيشتري بر رشد با كيفيت و توسعه پايدار هوش مصنوعي خواهد داشت و خاطرنشان كرد كه استانداردهاي جديد مي‌توانند نقش مهمي در شكل‌گيري آينده توسعه و همكاري‌هاي بين‌المللي در زمينه هوش مصنوعي ايفا كنند . چين در سال‌هاي اخير و با توجه به اهميت توسعه هوش مصنوعي، تمركز خود را بر اين فناوري معطوف كرده است. دولت چين بر اساس يك برنامه توسعه براي نسل جديد هوش مصنوعي، هدف دارد تا سال ۲۰۳۰ به برترين مركز نوآوري هوش مصنوعي در جهان تبديل شود، به‌طوري كه حجم صنعت اصلي هوش مصنوعي آن بيش از ۱ تريليون يوان (۱۴۰.۹ ميليارد دلار امريكا) و حجم صنايع مرتبط بيش از ۱۰ تريليون يوان باشد. 

ارسال نظر