کامالا هریس رقیب دونالد ترامپ می‌شود؟

۱۴۰۳/۰۴/۱۴ - ۱۲:۱۲:۰۱
کد خبر: ۳۱۵۸۸۸
کامالا هریس رقیب دونالد ترامپ می‌شود؟

گفت‌وگوها پیرامون روی کار آمدن «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور به‌عنوان نامزد دموکرات‌ها، در بحبوحه درخواست‌ها برای کناره‌گیری جو بایدن از رقابت‌های انتخاباتی امسال پس از فضاحت مناظره تلویزیونی، افزایش یافت.

نام کامالا هریس در بالاترین سطح در سال‌های اخیر در عرصه‌های سیاسی پخش می‌شود و این موضوع در بعدازظهر چهارشنبه با اظهارات یک سخنگوی کاخ سفید تشدید شد.

به گزارش ایسنا، روز چهارشنبه یکی از خبرنگاران به سخنان سال ۲۰۲۰ جو بایدن اشاره کرد که از خود به‌عنوان یک نامزد «انتقالی» و پل ارتباطی با نسل بعدی رهبران دموکرات یاد کرده بود و از کارین ژان پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید پرسید که آیا هنوز او به این باور اعتقاد دارد یا خیر.

ژان پی‌یر در پاسخ خود از هریس به عنوان «رئیس‌جمهور» یاد کرد.

او در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: «یکی از دلایلی که او معاون رئیس‌جمهور، رئیس‌جمهور (عین عبارت) کامالا هریس را انتخاب کرد، این است که او در واقع آینده حزب است. و او بسیار مفتخر است که با او شریک شده و به همکاری با او ادامه می‌دهد.»

ژان پی‌یر ادامه داد که بایدن ۸۱ ساله و هریس ۵۹ ساله در ماه‌های منتهی به انتخابات پنجم نوامبر «آماده رفتن» و «آماده ادامه دادن» هستند.

به گزارش نیویورک‌پست، سخنگوی کاخ سفید چند ساعت پس از اینکه یکی از متحدان کلیدی‌ بایدن گفت «او می‌داند که اگر دو رویداد دیگر مانند آن بحث فاجعه‌بار داشته باشد، ممکن است دیگر نتواند کمپین انتخاب مجدد خود را نجات دهد» تلاش کرد شایعاتی مبنی بر کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی را رد کند.

۲ منبع آگاه روز چهارشنبه به روزنامه واشنگتن‌پست گفتند، در حالی که آمریکایی‌ها همچنان در مورد شایستگی بایدن برای یک دوره دیگر تردید دارند، حکیم جفریس، رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان به قانونگذاران گفته است که هریس بهترین جایگزین برای بایدن خواهد بود، اگر که او تصمیم به کناره گیری بگیرد.

اما بایدن در همان روز بار دیگر با تاکید گفت به مسیرش ادامه می‌دهد.

بایدن طی تماسی با کمیته ملی دموکرات گفت: «اجازه دهید تا جایی که می‌توانم این را به وضوح و تا جایی که می‌توانم ساده و صریح بگویم؛ من نامزد شده‌ام و هیچکس قصد ندارد مرا بیرون کند. من جایی نمی‌روم. من تا آخر در این رقابت هستم و برنده می‌شویم.»

جو بایدن بعد از اینکه پنج شنبه گذشته در اولین مناظره انتخاباتی خود با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا شکست خورد، عصر چهارشنبه با فرمانداران دموکرات دیدار کرد تا از او حمایت کنند.

کامالا هریس هم اندکی پس از پایان مذاکره، حمایت خود را از بایدن اعلام کرد و گفت: «نکته اصلی این است، بیایید بر اساس مناظره ۹۰ دقیقه‌ای تصمیم نگیریم که چه کسی رئیس‌جمهور ایالات متحده می‌شود. بیایید این تصمیم را با سه سال و نیم گذشته بسنجیم.»

ارسال نظر