از انتخابات کنار نمی‌روم مگر اینکه خدا بگوید!

۱۴۰۳/۰۴/۱۶ - ۱۴:۳۰:۰۴
کد خبر: ۳۱۵۹۷۳
از انتخابات کنار نمی‌روم مگر اینکه خدا بگوید!

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که تنها در صورتی از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری می‌کند که خدا به او بگوید این کار را انجام دهد.

بایدن در مصاحبه با ABC در پاسخ به این سوال که آیا از نامزدی خود انصراف می دهد، گفت: "اگر خداوند متعال از آسمان فرود آید و به من بگوید، ممکن است این کار را انجام دهم. "

به گزارش اعتماد، در عین حال، بایدن همچنین گفت که رهبری فراکسیون های حزب دموکرات در هر دو مجلس کنگره او را متقاعد می کنند که رقابت انتخاباتی را ترک نکند.

براساس نظر سنجی سی ان ان، دو سوم بینندگان مناظره تلویزیونی بین بایدن و رقیب سیاسی اصلی او، دونالد ترامپ، جمهوریخواه که در آتلانتا، جورجیا برگزار شد، گفتند که ترامپ پیروز این مناظره بودند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پنجم نوامبر ( ۱۵ آبان) برگزار می شود.

ترامپ و بایدن در حال حاضر تعداد لازم رای نمایندگان برای نامزد شدن به عنوان نامزد جمهوری خواهان و دموکرات ها برای ریاست دولت را دریافت کرده اند.

نامزدها توسط کنگره حزب در اواخر تابستان تایید خواهند شد.

این در حالیست که واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه گزارش داد، سناتور مارک وارنر قصد دارد دوشنبه گروهی از سناتورهای دموکرات را گرد هم آورد تا از جو بایدن بخواهند که از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کناره‌گیری کند.

 واشنگتن پست جمعه شب با استناد به اظهارات ۲ مقام آگاه که نامشان را فاش نکرد، نوشت، وارنر سناتور دموکرات و رئیس کمیته اطلاعات خارجی سنا در روزهای گذشته با سناتورهای دموکرات در تماس بوده است تا روز دوشنبه آینده نشستی برای گفت‌وگو درباره کارزار انتخاباتی بایدن برگزار کنند.

رویترز، پولیتیکو و آکسیوس نیز از جمله رسانه‌هایی هستند که این خبر را تایید کرده‌اند.

تردیدها در مورد توان ذهنی و جسمانی بایدن برای ادامه مبارزات انتخاباتی پس از آن افزایش یافت که وی در اولین مناظره با رقیب جمهوریخواه خود دونالد ترامپ به لکنت افتاد، بیش از اندازه مکث می‌کرد و نتوانست در تمام طول مدت این مناظره به وضوح افکار خود را بیان کند.

در همین حال، گروه بزرگی از حامیان، شخصیت‌های عمومی و مدیران تجاری دموکرات در نامه‌ای به بایدن از او خواستند که از نامزدی در انتخابات کناره‌گیری کند.

در این نامه که ۱۶۸ امضاکننده دارد خطاب به بایدن نوشته شده است: ما با احترام از شما می‌خواهیم به خاطر دموکراسی و آینده ملت آمریکا از نامزدی مجدد در انتخابات کناره‌گیری کنید.

ارسال نظر