ترامپ، زاكربرگ را به زندان تهديد كرد

۱۴۰۳/۰۴/۲۱ - ۰۰:۵۵:۱۱
کد خبر: ۳۱۶۳۸۲

دونالد ترامپ تهديد كرد اگر دوباره به عنوان رييس‌جمهور امريكا انتخاب شود، مارك زاكربرگ، مديرعامل شركت متا و كلاهبرداران انتخاباتي را به زندان خواهد انداخت.

دونالد ترامپ تهديد كرد اگر دوباره به عنوان رييس‌جمهور امريكا انتخاب شود، مارك زاكربرگ، مديرعامل شركت متا و كلاهبرداران انتخاباتي را به زندان خواهد انداخت. به گزارش ايسنا، رييس‌جمهور سابق امريكا تهديد كرده است در صورت انتخاب مجدد به عنوان رييس‌جمهور امريكا، مارك زاكربرگ، مديرعامل متا و متقلبان انتخاباتي را مورد پيگرد قرار خواهد داد. ترامپ در شبكه اجتماعي «تروث سوشال» درباره فرستادن متقلبان انتخاباتي و زاكربرگ به زندان براي مدت طولاني، نوشت. ترامپ روز سه‌شنبه در پستي در «تروث سوشال»، نوشت: همه آنچه مي‌توانم بگويم اين است كه اگر رييس‌جمهور منتخب شوم، كلاهبرداران انتخاباتي را در سطحي كه پيش از اين هرگز ديده نشده بود، مورد پيگرد قرار خواهم داد و آنها را به مدت طولاني به زندان خواهم انداخت. هر چند مدتي است دونالد ترامپ عصبانيت خود را نسبت به موسس فيس‌بوك ابراز كرده است، روابطش با مارك زاكربرگ هميشه اينقدر تيره نبود.

در سال ۲۰۱۹، رييس‌جمهور سابق امريكا ميزبان موسس فيس‌بوك براي ضيافت شام در كاخ سفيد بود. در آن زمان، زاكربرگ براي اداي توضيحات درباره رمزارز ليبراي فيس‌بوك كه هنوز عرضه نشده بود، بايد به واشنگتن دي سي مي‌رفت. بر اساس گزارش  وب سايت ماني كنترل، در گذشته، اظهارات و رويدادهاي متعدد باعث شد عصبانيت ترامپ نسبت به زاكربرگ افزايش پيدا كند. ترامپ در زمان رياست‌جمهوري خود، از فيس‌بوك انتقاد كرده و تهديد كرده بود يك شكايت دولتي عليه اين شركت به دليل رفتار مغرضانه نسبت به محافظه كاران انجام خواهد داد. تيرگي روابط ترامپ با فيس‌بوك در سال ۲۰۲۰ و هنگامي كه اين پلتفرم در واكنش به حمله ششم ژانويه به ساختمان كنگره، فعاليت رييس‌جمهور سابق امريكا را به مدت نامعلوم ممنوع كرد، به اوج خود رسيد. فيس‌بوك نخستين شبكه اجتماعي بود كه حساب كاربري ترامپ را به مدت نامعلوم تعليق كرد. پيش از آن، توييتر، حساب ترامپ را به مدت ۱۲ ساعت تعليق كرده بود اما روز بعد، دسترسي وي را برگردانده بود. ترامپ حتي مخالف قانوني است كه تحت آن، تيك‌تاك از فروشگاه‌هاي برنامه امريكا حذف مي‌شود، مگر آنكه شركت چيني بايت‌دنس حاضر شود سهم خود در اين اپليكيشن را بفروشد. ترامپ نگران است قانون ممنوعيت تيك‌تاك، يكي از دشمنان او يعني شركت متا را تقويت كند كه مالك فيس‌بوك و اينستاگرام است. رييس‌جمهور سابق از مارك زاكربرگ، موسس شركت شبكه اجتماعي متا، به دليل اهداي ۴۰۰ ميليون دلار در سال ۲۰۲۰ براي كمك به دولت‌هاي ايالتي و محلي براي برگزاري انتخابات خود در بحبوحه پاندمي كرونا از طريق تسهيل راي‌گيري پستي، ناراحت است چرا كه ترامپ از اين سيستم، به عنوان سيستمي مملو از تقلب، بدگويي كرده است.

ارسال نظر