خطر گرد و غبار هر روز بيشتر مي‌شود

۱۴۰۳/۰۴/۲۴ - ۰۱:۱۸:۴۹
کد خبر: ۳۱۶۵۵۵

مديركل مديريت بحران استان تهران بر ضرورت اختصاص اعتبارات ماده ۱۷ قانون مديريت بحران براي رفع معضل گردو غبار تاكيد كرد و گفت: خطر اين پديده در استان تهران هر روز بيشتر لمس مي‌شود.

مديركل مديريت بحران استان تهران بر ضرورت اختصاص اعتبارات ماده ۱۷ قانون مديريت بحران براي رفع معضل گردو غبار تاكيد كرد و گفت: خطر اين پديده در استان تهران هر روز بيشتر لمس مي‌شود. به گزارش مهر، حامد يزدي مهر، در اولين نشست كارگروه مديريت مواقع اضطرار وقوع پديده گرد و غبار استان تهران كه با حضور عليرضا مزيناني، مدير كل حفاظت محيط زيست استان تهران و ساير اعضا در محل اداره كل حفاظت محيط زيست استان تهران برگزار شد، اظهار كرد: يكي از مهم‌ترين مخاطراتي كه در سند راهبرد ملي مديريت بحران به آن پرداخته شده موضوع پديده گرد و غبار است و بر اساس مصوبه هيأت وزيران اين موضوع بر اساس شيوه نامه‌اي تحت نظارت و برنامه‌ريزي مديريت بحران استان‌ها انجام مي‌شود. يزدي مهر افزود: در خصوص پديده گرد و غبار بايد به راهكارهاي عملي و ميداني بيشتر توجه شود. وي با بيان اينكه يكي از راهكارها، امضاي تفاهم‌نامه‌هاي مشترك در دستگاه‌هاي موثر در پديده گرد و غبار مانند محيط زيست، مديريت بحران، آب منطقه‌اي و منابع طبيعي و آبخيزداري است، عنوان كرد: هر كدام از اقداماتي كه دستگاه‌هاي مسوول مي‌توانند انجام دهند راهكارها و چالش‌هاي خود را دارد و بايد در زمان و وقت مناسب با نگاه عميق كارشناسي بررسي شود و آن چيزي كه مهم است عزم جدي در بين دستگاه‌هاي مرتبط است.

رييس كارگروه مديريت مواقع اضطرار وقوع پديده گرد و غبار استان تهران با تاكيد بر اينكه خطر پديده گرد و غبار در استان تهران هر روز بيشتر لمس مي‌شود و اين مخاطره مي‌تواند آسيب‌هاي جدي‌تري بر زندگي ما وارد كند بيان كرد: بايد نگاه جدي‌تري به اين موضوع داشته باشيم. مديركل مديريت بحران استان تهران گفت: بر اساس اعتبارات ماده ۱۷ قانون مديريت بحران كه اقدامات پيشگيرانه را در بر مي‌گيرد مي‌توان اقدامات موثر با اعتبارات مناسب را به اين موضوع تخصيص داد تا بتوانيم اقدام رو به جلويي در راستاي رفع معضل پديده گرد و غبار استان داشته باشيم. عليرضا مزيناني، مديركل حفاظت محيط زيست استان تهران نيز در اين جلسه اعلام كرد: ۶۱ هزار و ۲۸۵ هكتار مساحت كانون‌هاي بحراني گرد و غبار استان تهران است كه بيشترين آن در شهرستان ورامين به‌ويژه تالاب بندعليخان قرار دارد كه ناشي از عدم تامين حقآبه اين تالاب است. اين تالاب مي‌تواند يكي از كانون‌هاي موثر در افزايش گرد و غبار در استان باشد. او تصريح كرد: پتانسيل غبارخيزي در استان نيز تحت تاثير سرعت باد است و هرچه سرعت باد بيشتر باشد، دامنه وسيع‌تري از استان تحت تاثير پديده گرد و غبار قرار مي‌گيرد.

ارسال نظر