چمران: گوش فرد متخلف بايد با ميخ به ديوار كوبيده شود!

تكذيب «پست‌فروشي» در شهرداري تهران

۱۴۰۳/۰۴/۲۷ - ۰۱:۴۸:۴۶
کد خبر: ۳۱۶۶۸۳

همه‌چيز از يك فيلم و انتشار آن در فضاي مجازي آغاز شد. در اين فيلم يكي از كاركنان شهرداري ادعا كرد، مشاور شهردار تهران در ازاي اعطاي يك پست مديريتي در يكي از مناطق شهرداري درخواست 400 سكه طلا و 450 هزار دلار رشوه كرده است.

گروه راه و شهرسازي|

همه‌چيز از يك فيلم و انتشار آن در فضاي مجازي آغاز شد. در اين فيلم يكي از كاركنان شهرداري ادعا كرد، مشاور شهردار تهران در ازاي اعطاي يك پست مديريتي در يكي از مناطق شهرداري درخواست 400 سكه طلا و 450 هزار دلار رشوه كرده است. اين مساله اما از سوي مشاور شهردار و همچنين سخنگوي شهرداري تهران تكذيب شد. دادگستري استان تهران نيز خواستار بررسي اين ادعا از سوي مراجع قضايي شده است. به گزارش تسنيم، چندي پيش خبري مبني بر پست‌فروشي در يكي از مناطق شهرداري تهران در شبكه‌هاي اجتماعي به صورت ويژه منتشر شد. به‌طوري كه فردي از نيروهاي شهرداري تهران در اين فيلم ادعا كرده بود كه صدرزاده؛ مسوول پيشين ارتباطات و مطالبات مردمي شهردار تهران براي حضورش در سمت معاونت شهرسازي يكي از منطقه يك درخواست 400 سكه طلا و 450 هزار دلار كرده است! پس از انتشار اين فيلم، مهدي چمران، رييس شوراي شهر تهران در اين باره گفت: از آقايي كه اين موضوع را مطرح كرده شكايت شده و روند خود را طي خواهد كرد. چيزي در مورد تخلفات در انتصابات به ما نرسيده و به محض اينكه به ما رسيد گفتيم رسيدگي شود. آن شخص مدت‌ها با شهرداري درگير است و گفتيم تحقيق كنند و اگر درست باشد گوش فردي كه تخلف كرده بايد با ميخ به ديوار كوبيده شود. گفته شد كه چنين چيزي نبوده است. اينكه برداشت غلط و مغرضانه است را من نمي‌دانم و بايد توسط قانون رسيدگي شود.

صدرزاده، مسوول پيشين ارتباطات و مطالبات مردمي شهردار تهران نيز در واكنش به انتشار اين فيلم گفت: از دي‌ماه سال 1400 به مدت يك سال و يك ماه و يك روز پاي درد دل همگان نشستم و پيگير مطالبات و دغدغه‌هاي ايشان بودم. در اين مدت، چندين هزار مكاتبه را با رنگ گلايه‌مندي و درخواست مساعدت، با آغوش باز پذيرا بودم و براي تمام آنها با يك نگاه واحد و يك شيوه عمل شد.

وي تصريح كرد: به استناد و شهادت همه كساني كه به اين حقير مراجعه كرده‌اند، حرف‌ها و دغدغه‌هاي ايشان بدون ذره‌اي جهت‌گيري مثبت و منفي، شنيده مي‌شد و به مرجع ذ‌ي‌ربط خود منتقل مي‌گرديد و تا اخذ پاسخ نهايي و ابلاغ با آرامش و احترام به درخواست كننده پيش مي‌رفت.اما اتهامي كه پس از يك سال و 5 ماه و 21 روز از انتقال بنده به معاونت خدمات شهري در فضاي مجازي انتشار يافته، از اولين ساعات صبح شنبه-23 تيرماه- توسط مراجع قضايي و حقوقي مورد پيگيري جدي قرار گرفته و شخص راوي و مرجع پخش كننده ‌بايد پاسخگوي فعل حرامي باشند كه مرتكب شده‌اند.

 

ادعاها بايد بررسي شود

در ادامه نيز سيد جعفر تشكري هاشمي؛ رييس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي اسلامي شهر تهران در جمع خبرنگاران و با اشاره به فيلم منتشر شده در فضاي مجازي با موضوع پست‌ فروشي در شهرداري تهران اظهار كرد: شوراي اسلامي شهر تهران به عنوان نهاد بالادست شهرداري مسووليت دارد هرگونه گزارش و ادعا در خصوص وجود و وقوع فساد در مديريت شهري را مورد بررسي قرار داده و سپس اقدامات قانوني لازم را در دستور كار قرار دهد. بر همين اساس، نمي‌توان در بدو امر و پيش از انجام بررسي‌هاي لازم، صحت ادعاهاي طرح شده را تاييد و يا آن را تكذيب كرد.

رييس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي اسلامي شهر تهران با تاكيد بر ضرورت ورود نهادهاي نظارتي و به‌طور خاص دستگاه قضا به‌منظور بررسي ادعاهاي مطرح شده پيرامون پست‌فروشي در شهرداري تهران خاطرنشان كرد: شوراي اسلامي شهر تهران به رغم اينكه نسبت به شهرداري شان نظارتي دارد و مي‌تواند صحت عملكرد آن را تاييد و رد كند، اما به نظر مي‌رسد با توجه به اينكه طرح اين ادعا در فضاي مجازي اذهان عمومي را به خود درگير كرده و در صورت تاييد ادعاهاي طرح شده، حقوق بيت‌المال و مردم تضييع شده و اين فساد احتمالي موجب هتك حيثيت شهرداري خواهد بود، ضرورت دارد تا دستگاه قضا به‌منظور صيانت از حقوق عامه به اين موضوع وارد شده و بررسي‌هاي لازم را در اين خصوص انجام دهد و در صورت اينكه فسادي احراز شد، با عوامل آن به‌شدت برخورد شود.

وي گفت: از طرفي در صورتي كه ادعاهاي مطرح شده در اين فيلم بي‌اساس و كذب تشخيص داده شد، لازم است با اشخاصي كه با طرح ادعاهاي بي‌اساس و بدون پشتوانه افكار عمومي را تحت تاثير قرار دادند، برخورد شود؛ بر همين اساس، به نظر مي‌رسد كه ورود دستگاه قضا به اين موضوع از هر جهت به نفع جامعه باشد.

 

واكنش دادگستري استان تهران

در پي انتشار اين خبر، دادگستري استان تهران اعلام كرد: در پي طرح ادعاهايي در فضاي مجازي مبني بر اخذ رشوه در ازاي اعطاي پست در شهرداري، دادگستري كل استان تهران خطاب به دادسراي عمومي و انقلاب تهران دستور بررسي و صحت‌سنجي ادعاهاي مطرح شده در اين زمينه را صادر كرد.

دادگستري كل استان تهران در همين زمينه تأكيد دارد؛ تمامي ابعاد موضوع مورد بررسي قرار گيرد و در صورت احراز هرگونه قصور و يا تقصير با عوامل آن برخورد شود. همچنين در راستاي صيانت از امنيت رواني جامعه در صورتي كه ادعاهاي طرح شده در اين زمينه فاقد سنديت و اعتبار تشخيص داده شد، با مخلان امنيت رواني جامعه به جد برخورد شود.

 

ادعاي پست‌فروشي از اساس كذب است

مطهرمحمدخاني، سخنگوي شهردار تهران در آخرين اظهاراتش در واكنش به شايعه پست‌فروشي عنوان كرد: ادعاي رشوه يا فروش پست از اساس كذب محض است.

سخنگوي شهرداري تهران توضيحاتي درباره شايعه اخير پست فروشي در شهرداري تهران نوشت: ‏

از لحظه انتشار شايعه عجيب خريد پست در شهرداري تهران، با وجود اطمينان از عدم صحت، با تاكيد شهردار، به دليل حساسيت ايشان بر مساله فساد، صبر كردم تا ابعاد پرونده ادعايي با دقت بررسي و بعد درباره‌اش اعلام خبر كنم.

حالا پس از تحقيقات مقدماتي توسط دستگاه‌هاي نظارتي نكاتي را عرض مي‌كنم:

۱. ادعاي رشوه يا فروش پست كه در فيلم مذكور مطرح شده از اساس كذب محض است.

۲. فرد مدعي رشوه متاسفانه به دليل تخلفات اداري قبلا از پست خود در منطقه با نظر شهردار منطقه بركنار شده و از نظر نهادهاي ناظر داخل شهرداري صلاحيت تصدي پست مديريتي نداشته است.

۳. فرد مورد اتهام هم بلافاصله پس از طرح اين ادعا از تهمت زننده، شبه‌خبرنگار مدعي و رسانه‌هاي ناشر شكايت كرده است.

۴. همه همكارانم به ويژه عزيزان شورا به‌ويژه آقاي اماني از حساسيت بالاي دكتر زاكاني نسبت به موضوع فساد منسوبين و منتصبين و برخورد تند و قاطع ايشان آگاهند.

ارسال نظر