بازي همستر كامبت لانه‌اي براي هكرها شد

۱۴۰۳/۰۴/۳۱ - ۰۱:۲۶:۳۳
کد خبر: ۳۱۶۹۷۳

كاربراني كه بازي «همستر كمبت» (Hamster Kombat) تلگرام را انجام مي‌دهند هدف كلاهبرداران آنلاين و هكرهايي قرار گرفته‌اند كه سعي دارند از محبوبيت اين بازي رايانشي سوءاستفاده كنند.

كاربراني كه بازي «همستر كمبت» (Hamster Kombat) تلگرام را انجام مي‌دهند هدف كلاهبرداران آنلاين و هكرهايي قرار گرفته‌اند كه سعي دارند از محبوبيت اين بازي رايانشي سوءاستفاده كنند. به گزارش  مهر به نقل از تريدينگ ويو، كاربران اين بازي رايانشي مبتني بر تلگرام كه يكي از بازي‌هاي موبايلي با بيشترين ميزان رشد است، هدف حملات فيشينگ قرار گرفته‌اند. طي اين حملات كلاهبرداران قربانيان را فريب مي‌دهند و وادار به انجام فعاليت‌هايي مي‌كنند كه به سود خودشان است. 

شركت امنيت سايبري كسپراسكاي اخيرا اين حملات فيشينگ را رصد كرده است. اولگا اسويستونوا كارشناس امنيت سايبري در اين باره مي‌گويد: تيم ما مجموعه‌اي از كلاهبرداري‌ها را كشف كرده كه هدف آنها كابران همستر كمبت هستند. در يكي از اين كلاهبرداري‌ها، هكرها قربانيان را با وعده تبديل رمزارزهايي كه در بازي به دست مي‌آورد به روبل به سمت لينك‌هاي فيشينگ هدايت مي‌كنند. كاربران بايد اطلاعات حساب كاربري تلگرام خود را در اين لينك‌ها وارد كنند. هنگامي كه هكرها به اطلاعات كاربر دست يابند، حمله فيشينگ انجام مي‌دهند. اين كارشناس امنيت سايبري در ادامه مي‌گويد: هكرها پس از دستيابي به حساب‌هاي شخصي افراد، آنها را وادار به سرقت اطلاعات، اخاذي و ارسال پيام‌هاي كلاهبردارانه مي‌كنند. چنين حملاتي در روسيه قربانياني داشته است اما ممكن است كلاهبرداران در كشورهاي ديگر نيز با همين روش كاربران را فريب دهند. علاوه بر آن كلاهبرداران رمزارزي نيز ممكن است با فرايندهاي جعلي ايردراپ كاربران را فريب دهند و آنها را به سمت لينك‌هاي جعلي بكشانند. 

ايردراپ‌هاي جعلي همستر كمبت به معناي سرقت اطلاعات حياتي كيف رمزارز كاربر است. آنها همچنين سايت‌هاي فيشينگي مي‌سازند كه مدعي فروش رمزارزهمستر با تخفيف هستند و كاربران را فريب مي‌دهند تا اطلاعات دسترسي به كيف پول رمزارزشان را فاش كنند. همستر كمبت يكي از محبوب‌ترين بازي‌هاي آنلاين است كه طي ۸۱ روز ۲۳۹ ميليون كاربر را به خود جذب كرد. اين بازي كه فقط با كليك‌هاي مداوم انجام مي‌شود، روزانه ۴تا۵ ميليون كاربر جديد دارد.

ارسال نظر