ایلان ماسک می‌گوید قدرتمندترین هوش مصنوعی را امسال عرضه می‌کند

۱۴۰۳/۰۵/۰۳ - ۱۱:۴۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۷۲۵۵
ایلان ماسک می‌گوید قدرتمندترین هوش مصنوعی را امسال عرضه می‌کند

ایلان ماسک می‌گوید، شرکت ایکس ای آی مدل‌ هوش مصنوعی «گراک ۳» را که قدرتمندترین نسخه هوش مصنوعی تا به امروز خواهد بود تا پایان سال جاری میلادی عرضه خواهد کرد.

«ایلان ماسک»(Elon Musk) تاریخ عرضه جدیدترین مدل‌های هوش مصنوعی را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، ماسک در مصاحبه با «جردن پیترسون»(Jordan Peterson) روانشناس، نویسنده و مدرس مشهور کانادایی تایید کرد که جدیدترین نسخه از مدل هوش مصنوعی شرکت «ایکس‌ای‌آی»(xAI) با نام «گراک ۲»(Grok ۲) ماه آینده عرضه خواهد شد. همچنین، ماسک گفت که تاریخ عرضه گراک ۳ تا پایان سال ۲۰۲۴ خواهد بود.

گراک ۲ روی تقریبا ۱۵ هزار پردازنده گرافیکی H۱۰۰ آموزش دیده است. ماسک گفت: گراک ۲ باید برابر یا نزدیک به GPT-۴ باشد.

علاوه بر این، ماسک تأیید کرد که این شرکت در حال آموزش دادن گراک ۳ در مرکز داده ممفیس است و انتظار می‌رود که ظرف حدود سه یا چهار ماه تکمیل شود. پس از آن، تنظیم دقیق گراک ۳ انجام خواهد شد. ماسک اضافه کرد: ما امیدواریم که گراک ۳ را تا دسامبر عرضه کنیم. گراک ۳ باید قوی‌ترین هوش مصنوعی باشد.

پیترسون طی این مصاحبه، درباره گراک، تفاوت‌های آن با مدل‌های پیشین و مواد آموزشی آن صحبت کرد. پیترسون گفت: من از گراک زیاد استفاده کرده‌ام و می‌توانم بگویم آگاهی آن به اندازه ChatGPT نیست اما آگاه است.

با وجود این، ماسک پاسخ داد که این مدل کارهای زیادی برای انجام دادن دارد. وی افزود: من می‌خواهم تأکید کنم که ایکس‌ای‌آی یک شرکت نسبتا جدید است و فقط کمی بیش از یک سال از عمر آن می‌گذرد. بنابراین، ما باید کارهای زیادی را انجام دهیم تا به شرکت‌هایی که قبلا این کار را انجام داده‌اند برسیم.

هنگامی که از ماسک درباره حجم بزرگ داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط «تسلا»(Tesla) در طول سال‌ها برای آموزش دادن گراک پرسیده شد، پاسخ داد: ما هنوز داده‌های دنیای واقعی را از تسلا به گراک اعمال نکرده‌ایم.

ارسال نظر