یک پیش‌بینی درباره قیمت ارز

۱۴۰۳/۰۵/۰۳ - ۱۲:۱۵:۰۱
کد خبر: ۳۱۷۲۵۷
یک پیش‌بینی درباره قیمت ارز

قیمت دلار پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ، روندی کاهشی را تجربه کرده است .

هر چند دلار مدتی است در کانال پنجاه هزار تومان و محدوده 57 هزار تومان قرار دارد اما با این حال برخی بر این اعتقادند که این روند در اینده‌ای نزدیک دستخوش تغییر خواهد شد و قیمت ارز با افزایش و بازگشت به محدوده‌های پیشین مواجه می‌گردد .

به گزارش اقتصاد100، بخشی از ریزش قیمت ارز نیز البته به تاثیر روانی ناشی از انتخاب مسعود پزشکیان باز می‌گردد.

بررسی میدانی در بازار ارز ایران نشان از آن دارد که ریزش قیمت دلار می‌تواند امری وقتی محسوب شود .

برخی صرافان معتقدند در دو ماهه اخیر که ایران رییس جمهوری نداشته است، دولت مستقر تلاش گسترده‌ای را برای کاهش تقاضا در دستور کار قرار داده است .

به عبارت دیگر اقتصاد ایران در فاز انتظار قرار دارد و همین امر سبب شده است تقاضا برای خرید ارز جهت واردات و ... در بازار ارائه نشود .

برخی کارشناسان نیز شائبه ارزپاشی در بازار را مطرح می کنند و معتقدند دولت کنونی با هدف کاهش حداکثری قیمت بابت تحویل دلار با قیمت پایین به دولت چهاردهم این مهم را در دستور کار قرار داده است.

بر این اساس گمانه‌زنی‌ها نیز این نکته را تایید می کند تا جایی که حتی معاون سابق ارزی بانک مرکزی، سید کمال سیدعلی نیز این مساله را دور از ذهن نمی داند .

در این فضا ، انتظار می رود با اغاز به کار دولت چهاردهم، اقتصاد ایران از یک سو با افزایش تقاضا برای ارز روبرو شود و از سوی دیگر توقف سیاست ارزپاشی زمینه را برای رشد ناگهانی در محدوده یک تا دو ماهه مهیا کند.  

ارسال نظر