با نشان‌دار كردن ماليات‌ها مشاركت مردم در اداره كشور افزايش مي‌يابد

۱۴۰۳/۰۵/۰۶ - ۰۰:۴۰:۴۰
کد خبر: ۳۱۷۳۸۶

طرح «امكان انتخاب محل هزينه‌كرد ماليات توسط پرداخت‌كنندگان (موديان) » در مراسمي با حضور سرپرست رياست‌جمهوري، به صورت رسمي رونمايي شد.

طرح «امكان انتخاب محل هزينه‌كرد ماليات توسط پرداخت‌كنندگان (موديان) » در مراسمي با حضور سرپرست رياست‌جمهوري، به صورت رسمي رونمايي شد. در اين مراسم كه صبح پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳، با حضور وزير امور اقتصادي و دارايي، رييس سازمان برنامه و بودجه و رييس سازمان امور مالياتي كشور برگزار شد، پس از استماع توضيحات كارشناسي درباره اين طرح كه بر اساس آن موديان مالياتي مي‌توانند به صورت الكترونيكي محل هزينه‌كرد ماليات خود را در پروژه‌هاي «ملي» و «استاني» مشخص كنند، سرپرست رياست‌جمهوري با تقدير از اجراكنندگان اين طرح گفت: «نرم‌افزاري كردن خدمات دولت» از مهم‌ترين موضوعات مورد توجه رييس‌جمهور شهيد و جزو راهبردها و تدابير جدي ايشان بود.

محمد مخبر افزود: دليل اين پيگيري و تاكيد هم آن بود كه با شعار عدالت و مبارزه با فساد و ايجاد رضايتمندي براي مردم مطابقت داشت، ضمن آنكه، دولت الكترونيك از بروز بسياري از مشكلات جلوگيري كرده و حجم عظيمي از پيشرفت‌ها را به دنبال دارد. وي افزود: در بحث زيرساخت‌ها يكي از دستگاه‌هاي موفق در زمينه نرم‌افزاري كردن و ايجاد سامانه‌ها و خدمت‌رساني نرم‌افزاري در كشور، وزارت امور اقتصادي و دارايي و خصوصا سازمان امور مالياتي است كه امروز با اجراي اين طرح به وضوح شاهد آن هستيم. سرپرست رياست‌جمهوري گفت: در مسير اجراي اين طرح، سازمان برنامه و بودجه كشور حقيقتا همكاري بسيار خوبي داشته است و با اجراي آن دو وجه مورد توجه دولت شهيد رييسي به هدف رسيده است؛ وجه اول به صورت مصداقي، مشاركت و دخالت دادن مردم در حل مشكلات است كه مردم در نظام اسلامي كه مبتني بر مشاركت است خودشان را در همه امور دخيل بدانند. دكتر مخبر با بيان اينكه در طول تاريخ مردم ايران همواره به دنبال كار خير بوده‌اند و با اجراي اين طرح انگيزه‌هاي ديني و اعتقادي مردم در زمينه محروميت‌زدايي و خدمت به ديگران، مورد توجه قرار مي‌گيرد، گفت: دومين وجه آن است كه با اين كار الگوسازي شده و باعث مي‌شود رضايت مردم و انگيزه آنها براي پرداخت ماليات و احساس مشاركت در آباداني كشور بين افراد جامعه افزايش يابد. وي در ادامه از سرعت عمل در اجراي اين طرح كه از ۱۳ تيرماه، مصوبه آن ابلاغ شده است، تشكر كرد. خاندوزي وزير امور اقتصادي و دارايي هم در ابتداي اين جلسه در توضيحاتي با بيان اينكه «در سال ۱۴۰۳ با تأكيد مقام معظم رهبري بر مشاركت مردم، تحقق شعار سال در دستور كار دولت قرار گرفت»، گفت: يكي از موارد مهم تحقق مشاركت مردمي، در حوزه تخصيص درآمدهاي مالياتي به پروژه‌هاي نيازمند بودجه نمود پيدا كرد كه براي فعالان اقتصادي، انگيزه‌بخش بوده و باعث مي‌شود آنها احساس كنند كه مي‌توانند در مسير خدمات دولت و اولويت‌هاي منطقه‌اي و استاني نقش‌آفريني كنند. وي افزود: اين طرح با هماهنگي سازمان برنامه و بودجه، خزانه‌داري كل و سازمان امور مالياتي كشور با كار كارشناسي و دقت بسيار، طراحي و عملياتي شده و تمام اتصالات شبكه‌اي آن فراهم شد و اين مصوبه كه ۱۳ تير ماه از سوي سرپرست رياست‌جمهوري ابلاغ شده بود از ۱۶ تير ماه آماده اجرا شد.

ارسال نظر