معطلي يك ماهه رانندگان ايراني در افغانستان
نايب رييس كانون انجمنهاي صنفي كاميونداران كشور اظهار كرد: تا كنون 3 هفته است كه رانندگان ايراني در خاك افغانستان معطل ماندهاند و احتمالا اين معطلي تا 10 روز آينده هم ادامه داشته باشد و مشخص نيست آيا غرامت و خسارتي به اين رانندگان براي اين ميزان معطلي و خواب كاميون پرداخته خواهد شد يا نه؟
نايب رييس كانون انجمنهاي صنفي كاميونداران كشور اظهار كرد: تا كنون 3 هفته است كه رانندگان ايراني در خاك افغانستان معطل ماندهاند و احتمالا اين معطلي تا 10 روز آينده هم ادامه داشته باشد و مشخص نيست آيا غرامت و خسارتي به اين رانندگان براي اين ميزان معطلي و خواب كاميون پرداخته خواهد شد يا نه؟ سيد جلال موسوي در گفتوگو با ايلنا درباره آخرين وضعيت 400 راننده ايراني كاميونهاي حامل سوخت عراق كه در خاك افغانستان معطل ماندهاند، گفت: علت معطلي رانندگان كاميونهاي حامل سوخت در مرز ماهيرود در خاك افغانستان نمونهگيري از محمولههاي سوختي براي انطباق آن با استانداردها بوده و در يك گروه اول كه محموله سوخت 90 دستگاه كاميون مورد آزمايش قرار گرفته تنها نتيجه 14 دستگاه كاميون حامل سوخت مثبت بوده يعني استاندارد بوده و مابقي كاميونها از گروه اول يا بايد به كشور بازگردند يا از مرز ديگري عبور كنند. وي ادامه داد: جواب آزمايش و نمونهبرداري از محموله 90 دستگاه حامل سوخت ديگر هم يعني گروه دوم احتمالا امروز اعلام ميشود كه احتمال ميدهند كه 60 تا 70 درصد محموله گروه دوم هم غيراستاندارد باشد و بايد به كشور بازگردند. او تاكيد كرد: 100 دستگاه كاميون ديگر به سمت هرات اعزام شدند كه شايد تعيين تكليف آنها يك هقته ديگر به طول بينجامد. موسوي گفت: در مجموع احتمالا تا 10 روز آينده تمام اين حدود 400 دستگاه كاميون حامل سوخت تعيين تكليف شوند. او ادامه داد: معتقدم اين وضعيت نابسامان به ضعف كشور ما بر ميگردد. اگر از استاندارد بودن سوخت اطمينان دارند كه نبايد چنين اتفاقي رخ دهد و حالا اگر اين اتفاق افتاده چرا رانندگان رها شدهاند؟ افغانستان هيچ تعهدي نسبت به ايجاد رفاه و در اختيار گذاشتن امكانات به رانندگان ايراني ندارد.