عدم امكان ثبت سفارش كتب درسي براي هفتمي‌ها و دهمي‌ها

۱۴۰۳/۰۵/۱۰ - ۰۱:۰۵:۲۴
کد خبر: ۳۱۷۷۴۷
عدم امكان ثبت سفارش كتب درسي براي هفتمي‌ها و دهمي‌ها

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه دانش‌آموزان پايه‌ ورودي به هفتم به دليل آزمون‌هاي ورودي مدارس خاص و پايه‌ دهم نيز به دليل هدايت تحصيلي و مشخص نشدن مدرسه، امكان ثبت سفارش كتب درسي را ندارند ادامه داد: اطلاعات سامانه سيدا به صورت برخط با سامانه ثبت سفارش كتاب‌هاي درسي در ارتباط است و بلافاصله بعد از ثبت‌نام نهايي در مدرسه و درج در سامانه سيدا مي‌توانند نسبت به ثبت سفارش كتاب‌هاي درسي اقدام كنند.

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه دانش‌آموزان پايه‌ ورودي به هفتم به دليل آزمون‌هاي ورودي مدارس خاص و پايه‌ دهم نيز به دليل هدايت تحصيلي و مشخص نشدن مدرسه، امكان ثبت سفارش كتب درسي را ندارند ادامه داد: اطلاعات سامانه سيدا به صورت برخط با سامانه ثبت سفارش كتاب‌هاي درسي در ارتباط است و بلافاصله بعد از ثبت‌نام نهايي در مدرسه و درج در سامانه سيدا مي‌توانند نسبت به ثبت سفارش كتاب‌هاي درسي اقدام كنند. محمد علوي‌تبار با بيان اينكه در سال جاري ۹۶۱ عنوان كتاب درسي وجود دارد كه تمامي مقاطع را پوشش مي‌دهد گفت: تا ابتداي مرداد ماه، از ۱۵۶ ميليون جلد كتابي كه در سال تحصيلي جديد چاپ مي‌شود ۱۴۵ ميليون كتاب درسي معادل ۹۳ درصد به چاپ رسيده است. او با بيان اينكه ۴۰ درصد از دانش‌آموزان پايه اول ثبت‌نام كتاب درسي خود را انجام داده‌اند افزود: پايه هفتم و پايه دهم به ترتيب ۱۸ درصد و زير ۵ درصد ثبت سفارش كرده‌اند.

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه دانش‌آموزان پايه‌ ورودي به هفتم به دليل آزمون‌هاي ورودي مدارس خاص و پايه‌ دهم به دليل هدايت تحصيلي و مشخص نشدن مدرسه، امكان ثبت سفارش كتب درسي را ندارند ادامه داد: اطلاعات سامانه سيدا به صورت برخط با سامانه ثبت سفارش كتاب‌هاي درسي در ارتباط است و بلافاصله بعد از ثبت‌نام نهايي در مدرسه و درج در سامانه سيدا مي‌توانند نسبت به ثبت سفارش كتاب‌هاي درسي اقدام كنند. البته دانش‌آموزان ميان پايه از چهارم مرداد امكان ثبت سفارش برايشان مهيا شده است.

وي با بيان اينكه دانش‌آموزاني كه به هر دليلي نياز به اصلاح اطلاعات خود دارند تا ۳۱ شهريور ماه مي‌توانند با اصلاح اطلاعات خود در سامانه سيدا نسبت به اصلاح سفارش كتب درسي اقدام كنند افزود: سامانه ثبت سفارش كتاب‌هاي درسي با سامانه سيدا به صورت برخط مرتبط هست و اصلاحات در سامانه ثبت سفارش قابل مشاهده خواهد بود.

ارسال نظر