طلای دو 100 متر زنان المپیک پاریس به کشوری ناشناخته رسید

۱۴۰۳/۰۵/۱۴ - ۱۳:۴۰:۰۲
کد خبر: ۳۱۸۰۴۱
طلای دو 100 متر زنان المپیک پاریس به کشوری ناشناخته رسید

ژولین آلفرد، دونده اهل سانتا لوسیا، جزیره ای کوچک در کارائیب با کمتر از ۲۰۰۰۰۰ نفر جمعیت، با زمان ۱۰.۷۲ ثانیه برنده طلای ۱۰۰ متر زنان المپیک پاریس شد.

نه ایالات متحده و نه جامائیکا. ملکه جدید سرعت دنیا ژولین آلفرد نام دارد و او اهل سانتا لوسیا، جزیره کوچکی در دریای کارائیب با کمتر از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت است. آلفرد با زمان ۱۰.۷۲ ثانیه و با سهولت خیره کننده بر شاکری ریچاردسون (۱۰.۸۷) آمریکایی که شانس اصلی طلا بود و ملیسا جفرسون جامائیکایی (۱۰.۹۲) پیروز شد.

به گزارش خبرورزشی، خبر مهم دیگر این رویداد، کناره گیری شلی-آن فریزر-پرایس افسانه ای بود که در ۳۷ سالگی به دنبال این بود که اولین زن با پنج سکوی المپیک در ۱۰۰ متر باشد وبلی مشکل عضلانی اجازه نداد.

مسابقه هیجان انگیز فینال ۱۰۰ متر زنان در ورزشگاه دو فرانس زیر باران شدید برگزار شد.

آلفرد از همان مترهای اول سریعترین بود و حدود ۳۰ متر مانده به پایان مشخص بود که این عنوان متعلق به او است. در پایان او در رتبه هشتم فهرست تاریخ قرار گرفت و با رکورد ماری ژوزه تا لو از عاج عاج برابری کرد.

ایالات متحده که پس از دبل گیل دیورز در بارسلونا ۱۹۹۲ و آتلانتا ۱۹۹۶ به دنبال اولین مدال طلای زنان خود در مسابقات ۱۰۰ متر بود، به هدفش نرسید و دونده سانتا لوسیا تاج را ربود.

ارسال نظر