اعلان جنگ روسیه به آلمان

۱۴۰۳/۰۵/۲۰ - ۱۰:۳۸:۰۶
کد خبر: ۳۱۸۴۹۴
اعلان جنگ روسیه به آلمان

دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت ملی روسیه با انتقاد از اهدای تانک‌های آلمانی به اوکراین و نقش این تانک‌ها در حمله به منطقه کورسک روسیه، هشدار داد: تانک‌های روسی را به برلین خواهیم آورد.

معاون شورای امنیت ملی روسیه با اشاره به مقاله‌ منتشر شده در روزنامه بیلد آلمان، این روزنامه را به ترویج ایده انتقام گرفتن از روسیه به دلیل شکست آلمان در جنگ جهانی دوم متهم کرد.

به گزارش اقتصادنیوز، مدودف با اشاره به استفاده نیروهای اوکراینی از تانک‌های آلمانی در حمله به منطقه کورسک روسیه در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: روزنامه آلمانی بیلد مقاله‌ای را منتشر کرده که در آن با افتخار از بازگشت تانک‌های آلمانی به سرزمین روسیه خبر داده است.

معاون شورای امنیت ملی روسیه در ادامه پیام خود در واکنش به مقاله این روزنامه آلمانی، هشدار داد: در پاسخ به حمایت آلمان از حمله اوکراین به خاک روسیه، مسکو هر کاری را برای آوردن مدرن‌ترین تانک‌های روسی به میدان جمهوری برلین انجام خواهد داد.

 ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه حمله اوکراین به زیرساخت‌های غیرنظامی در منطقه کورسک را محکوم کرد و آن را اقدام تحریک‌آمیز بزرگ خواند.
پوتین تصریح کرد که اوکراین در حال گلوله‌باران بی‌رویه ساختمان‌های غیرنظامی، مسکونی و آمبولانس‌ها با انواع سلاح‌ها از جمله موشک است.

منطقه کورسک روز سه‌شنبه ۶ اوت (۱۶ مرداد) هدف حمله گسترده اوکراین قرار گرفت. سامانه پدافند هوایی روسیه ۲۶ هواپیمای بدون سرنشین و چندین راکت را در آسمان این منطقه سرنگون کرد. در این حمله ۵ نفر نیز کشته شدند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز گفت که حمله اوکراین به منطقه مرزی کورسک در روسیه اقدام تروریستی دیگری علیه غیرنظامیان بود.

رئیس‌جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) در پی دغدغه‌های امنیتی خود، استقلال جمهوری‌های خلق «دونتسک» و «لوهانسک» را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰ (۲۴ فوریه ۲۰۲۲)، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر