ریزش بورس تل‌آویو

۱۴۰۳/۰۵/۱۵ - ۰۹:۴۹:۱۲
کد خبر: ۳۱۸۱۱۹
ریزش بورس تل‌آویو

بورس تل آویو در بحبوحه ترس از جنگ به پایین‌ترین سطح خود از ماه آوریل رسیده است.

شاخص اصلی بورس اوراق بهادار تل آویو (TASE) در آغاز معاملات هفتگی به دلیل ترس از جنگ احتمالی با حزب الله و ایران به پایین‌ترین میزان خود از ماه آوریل تاکنون سقوط کرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش بورس تل آویو، شاخص TASE ۳۵ در ابتدای معاملات، با افت ۲.۳ درصدی به ۱۹۳۷ واحد رسید که پایین‌ترین سطح خود از آخرین هفته آوریل را ثبت کرد.

شروع منفی بورس تل آویو که از اواسط ماه جولای به دلیل تشدید تنش‌ها با حزب الله و ایران تحت فشار بوده است با عملکرد ضعیف شاخص‌های وال استریت در روز جمعه تشدید شد.

شاخص TASE ۳۵ که با نام TA-۳۵ نیز شناخته می‌شود، یک شاخص بازار سهام است که عملکرد ۳۵ شرکت بزرگ و پرمعامله فهرست شده در بورس اوراق بهادار تل آویو در رژیم صهیونیستی را دنبال می‌کند.

تنش‌ها در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه ایران در حال آماده‌سازی پاسخ نظامی به ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس است، بیشتر از آنچه پس از حمله ماه آوریل به کنسولگری ایران در دمشق، پایتخت سوریه  بالا گرفته است.

هنیه روز چهارشنبه ترور شد و در حالی که حماس و ایران رژیم صهیونیستی را متهم کردند، تل آویو مسئولیت آن را تایید یا رد نکرده است. این ترور یک روز پس از کشته شدن فؤاد شکر، فرمانده حزب الله در حمله هوایی رژیم صهیونیستی در بیروت صورت گرفت.

آناتولی گزارش کرد، حماس و ایران متعهد شدند که قتل هنیه و حزب الله نیز متعهد شد که به قتل شکر پاسخ دهند.

ارسال نظر