انتصاب‌هاي چند گانه رييس‌جمهور در يك روز

روساي چند نهاد مهم كشور مشخص شدند

۱۴۰۳/۰۵/۲۱ - ۰۰:۰۶:۲۳
کد خبر: ۳۱۸۵۲۴

رييس‌جمهور در حكمي سعيد اوحدي را به‌سمت رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران منصوب كرد.

رييس‌جمهور در حكمي سعيد اوحدي را به‌سمت رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران منصوب كرد.

سعيد اوحدي پيش از اين سابقه معاونت حقوقي وزارت آموزش و پرورش و رياست سازمان حج و زيارت را در كارنامه داشته است.

او در ماه‌هاي پاياني دولت دوازدهم نيز رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران بود و در دولت سيزدهم هم معاونت وزير ميراث فرهنگي و گردشگري را به عهده داشت.

متن حكم رييس‌جمهور به شرح زير است:
«جناب آقاي سعيد اوحدي

به استناد اصل يكصد و بيست و چهارم قانون اساسي و با توجه به مراتب شايستگي، تجارب ارزنده مديريتي و سوابق اجرايي، به موجب اين حكم جناب‌عالي را به سمت «معاون رييس‌جمهور و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران» منصوب مي‌نمايم.
اميد است با اتكال به خداوند متعال و در چارچوب قانون اساسي، اهداف سند چشم‌انداز و سياست‌هاي كلي مصوب مقام معظم رهبري (مدظله العالي) با رعايت منشور اخلاقي كارگزاران دولت چهاردهم و تعامل با هيات محترم وزيران در تحقق اهداف دولت و حل مشكلات كشور مجدانه بكوشيد.
توفيق آن‌جناب را در انجام شايسته وظايف محوله از درگاه خداوند سبحان خواستارم.
مسعود پزشكيان

رييس‌جمهوري اسلامي ايران »

سعيد اوحدي، متولد ۱۳۳۵ و مهندس عمران است.

معاون رييس‌جمهور و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران در دولت دوازدهم، معاونت توسعه مديريت و منابع وزارت ميراث فرهنگي و گردشگري، رييس سازمان حج و زيارت، رييس سازمان فرهنگي- هنري شهرداري تهران، معاون حقوقي و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش و معاون و نماينده تام الاختيار نماينده ولي فقيه در امور آزادگان از جمله سوابق اجرايي اوحدي است.

همچنين رييس‌جمهور با صدور حكمي حسين افشين را «با توجه به مراتب شايستگي، تجارب ارزنده مديريت و سوابق اجرايي» به سمت «معاون علمي، فناوري و اقتصاد دانش‌بنيان رييس‌جمهور» منصوب كرد.

مسعود پزشكيان در حكم انتصاب «حسين افشين» به عنوان معاون علمي، فناوري و اقتصاد دانش‌بنيان رييس‌جمهور تصريح كرده، اميد است با اتكال به خداوند متعال و در چارچوب قانون اساسي، اهداف سند چشم‌انداز و سياست‌هاي كلي مصوب مقام معظم رهبري (مدظله العالي) با رعايت منشور اخلاقي كارگزاران دولت چهاردهم و تعامل با هيات محترم وزيران در تحقق اهداف دولت و حل مشكلات كشور مجدانه بكوشيد.

«متن حكم رييس‌جمهور به شرح زير است:

جناب آقاي حسين افشين

به استناد اصل يكصد و بيست و چهارم قانون اساسي و با توجه به مراتب شايستگي، تجارب ارزنده مديريتي و سوابق اجرايي، به موجب اين حكم جناب‌عالي را به سمت «معاون علمي، فناوري و اقتصاد دانش‌بنيان رييس‌جمهور» منصوب مي‌نمايم.
اميد است با اتكال به خداوند متعال و در چارچوب قانون اساسي، اهداف سند چشم‌انداز و سياست‌هاي كلي مصوب مقام معظم رهبري (مدظله العالي) با رعايت منشور اخلاقي كارگزاران دولت چهاردهم و تعامل با هيات محترم وزيران در تحقق اهداف دولت و حل مشكلات كشور مجدانه بكوشيد.
توفيق آن‌جناب را در انجام شايسته وظايف محوله از درگاه خداوند سبحان خواستارم.

مسعود پزشكيان

رييس ‌جمهوري اسلامي ايران

افشين، معتقد است پژوهشگاه‌ها پلي ميان صنعت و دانشگاه است و از ميان تفاهم‌نامه‌هاي متعددي كه در كشور به امضا مي‌رسد، آن تفاهم‌نامه‌اي با ارزش است كه يك سمت آن بخش خصوصي باشد، چون بخش خصوصي به دنبال رفع مشكل است.

وي در زمينه توليد تجهيزات پمپ‌هاي سرچاهي فعال است و تفاهم‌نامه‌اي با بخش خصوصي براي توسعه اين ابزار منعقد كرده است.

همچنين مسعود پزشكيان در حكم انتصاب «زهرا بهروز آذر» به عنوان معاون امور زنان و خانواده، تصريح كرده است: ، اميد است با اتكال به خداوند متعال و در چارچوب قانون اساسي، اهداف سند چشم‌انداز و سياست‌هاي كلي مصوب مقام معظم رهبري (مدظله العالي) با رعايت منشور اخلاقي كارگزاران دولت چهاردهم و تعامل با هيئت محترم وزيران در تحقق اهداف دولت و حل مشكلات كشور مجدانه بكوشيد.

مديركلي امور بانوان شهرداري تهران در دوره قبل، تجربه كار در نهادهاي مدني حوزه زنان و پژوهش در حوزه كارآفريني اجتماعي از جمله سوابق اجرايي و علمي دكتر زهرا بهروز آذر است.

متن حكم رييس‌جمهور به شرح زير است:

«بسم‌الله الرحمن الرحيم

سركار خانم زهرا بهروز آذر

به استناد اصل يكصد و بيست و چهارم قانون اساسي و با توجه به مراتب شايستگي، تجارب ارزنده مديريتي و سوابق اجرايي، به موجب اين حكم سركارعالي را به سمت «معاون رييس‌جمهور در امور زنان و خانواده» منصوب مي‌نمايم.
اميد است با اتكال به خداوند متعال و در چارچوب قانون اساسي، اهداف سند چشم‌انداز و سياست‌هاي كلي مصوب مقام معظم رهبري (مدظله العالي) با رعايت منشور اخلاقي كارگزاران دولت چهاردهم و تعامل با هيئت محترم وزيران در تحقق اهداف دولت و حل مشكلات كشور مجدانه بكوشيد.
توفيق سركارعالي را در انجام شايسته وظايف محوله از درگاه خداوند سبحان خواستارم.

مسعود پزشكيان

رييس‌جمهوري اسلامي ايران

در خبري ديگر، «محمد اسلامي»، رييس سازمان انرژي اتمي در دولت سيزدهم روز شنبه از سوي «مسعود پزشكيان» رييس‌جمهوري كشورمان در اين جايگاه ابقا شد و به اين ترتيب او دومين مدير برجسته كشور است كه در اين جايگاه به فعاليت خود ادامه مي‌دهد.

در بين تمام روساي سازمان انرژي اتمي از بدو تاسيس تاكنون «محمد اسلامي» بعد از «غلامرضا آقازاده» دومين مديري است كه خارج از حوزه تخصصي انرژي اتمي اما با سابقه مديريتي قابل قبول پا به اين مجموعه حساس، مهم و فني و تخصصي گذاشته و اكنون در دولت چهاردهم نيز از سوي «مسعود پزشكيان» ابقا و به فعاليت خود به عنوان معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان انرژي اتمي ادامه خواهد داد.

«محمد اسلامي» دانش‌آموخته مهندسي راه و ساختمان از دانشگاه ديترويت ميشيگان امريكا در مقطع كارشناسي، مهندسي راه و ساختمان از دانشگاه توليدو اوهايو در مقطع كارشناسي ارشد و داراي مدرك MBA مديريت جهاني هوانوردي از دانشگاه تهران است.

سوابق كاري او به اوايل دهه ۶۰ شمسي برمي‌گردد كه وي به عنوان مدير پروژه و معاون اجرايي بخش عمران بنياد مستضعفان در سال‌هاي ۱۳۶2-۱۳۶1 مشغول به كار شد.

اسلامي در اين سال‌ها در بخش‌ها و مجموعه‌هاي مختلف انقلابي و سازمان از جمله طرح‌هاي عمراني مرزهاي شرقي كشور كميته انقلاب اسلامي، امور فني و مهندسي كميته انقلاب اسلامي، طرح‌هاي توسعه سازمان صنايع دفاعي بزرگ، شركت صنايع هواپيماسازي ايران، سازمان صنايع هوا فضا، موسسه آموزشي و تحقيقاتي صنايع دفاعي، امور صنعتي و تحقيقاتي وزارت دفاع فعاليت داشته است.

او همزمان در حوزه‌هايي از جمله بنياد مستضعفان، ستاد مرزهاي كشور ـ وزارت كشور، ستاد بحران كشور و كميته دائمي سازمان پدافند غيرعامل، شوراي عالي هواپيمايي كشوري، شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران، كميته ملي مقابله با ريزگردها، هيات امنای دانشگاه صنعتي اصفهان و شهرك علمي- تحقيقاتي اصفهان عضويت داشته است. 

علاوه بر اين، اسلامي از جمله مديران فني كشور است كه در سال‌هاي فعاليت خود از سوي مقامات عالي دفاعي و سياسي كشور به ويژه رهبر انقلاب مورد تشويق و تقدير قرار گرفته است.

اسلامي وزير راه‌ و شهرسازي در دوران رياست‌جمهوري حسن روحاني و قبل از آن استاندار مازندران بود. در عين حال سوابق وي در امور صنعتي و تحقيقاتي وزارت دفاع و مديرعاملي شركت صنايع هواپيماسازي ايران، حضور وي در سازمان انرژي اتمي را مورد توجه قرار داد.

ارسال نظر