پزشكيان مي‌خواهد جريان رقيب، دغدغه مشترك با دولت پيدا كند

۱۴۰۳/۰۵/۲۷ - ۰۰:۵۹:۱۸
کد خبر: ۳۱۸۹۳۸

يك فعال سياسي گفت: رييس‌جمهور مي‌خواهد با تشكيل اين كابينه، جريان مخالف خود را به دغدغه‌هاي مشترك و همكاري براي حل مشكلات كشور فرا بخواند تا بتواند با تجميع اراده‌ها و توان‌هاي پراكنده جريان‌هاي مختلف به حل مشكلات كشور و مردم بپردازد.

يك فعال سياسي گفت: رييس‌جمهور مي‌خواهد با تشكيل اين كابينه، جريان مخالف خود را به دغدغه‌هاي مشترك و همكاري براي حل مشكلات كشور فرا بخواند تا بتواند با تجميع اراده‌ها و توان‌هاي پراكنده جريان‌هاي مختلف به حل مشكلات كشور و مردم بپردازد.
رحمت‌الله بيگدلي در گفت‌وگو با ايسنا درباره كابينه پيشنهادي رييس‌جمهور بيان كرد: كابينه‌اي كه آقاي پزشكيان به مجلس معرفي كرده با لحاظ كف مطالبات ملت و رعايت نظر اركان مختلف نظام بوده است. برخي از اعضاي كابينه از حاميان دكتر پزشكيان و منتخب شوراي راهبري و برخي هم از مخالفان ايشان و حاميان كانديداهاي رقيب آقاي پزشكيان هستند و منتخب شوراي راهبري نيستند. وي در پاسخ به اين پرسش كه اين كابينه توانست شعار وفاق ملي را تحقق ببخشد؟ گفت: البته وفاق ملي به اين معنا نيست كه كانديداي پيروز بخشي از دولت خود را در اختيار جريان مغلوب در انتخابات بگذارد. وفاق ملي به معناي داشتن دغدغه‌هاي مشترك براي حل مشكلات كشور و فصل‌الخطاب دانستن صندوق راي و تلاش براي تعميق دموكراسي و حاكميت اراده ملي است.

اما آقاي پزشكيان در راستاي تحقق وفاق ملي كه شعار او در انتخابات رياست‌جمهوري بود، سعي كرد كه با رايزني با نهادهاي مختلف حكومتي ليستي را براي عضويت در دولت خود به مجلس پيشنهاد كند كه نمايندگان مختلف جريان‌هاي سياسي موجود در حاكميت در آن حضور داشته باشند. آقاي پزشكيان مي‌خواهد با اين كار جريان مخالف خود را به دغدغه‌هاي مشترك و همكاري براي حل مشكلات كشور فرا بخواند تا بتواند با تجميع اراده‌ها و توان‌هاي پراكنده جريان‌هاي مختلف به حل مشكلات كشور و مردم بپردازد. اين فعال سياسي درباره برخي انتقادها از كابينه خاطرنشان كرد: البته انتظار ملت، راي‌دهندگان و حاميان‌آقاي پزشكيان از ايشان اين است كه اعضاي كابينه او همگي معتقد به ديدگاه‌هاي وي و ملتزم به تغيير وضع موجود و تامين مطالبات ملت باشند. از اين‌رو ملت و حاميان دكتر پزشكيان از حضور برخي از كساني كه در اردوگاه مخالفان پزشكيان بوده‌اند، ناراحتند؛ چون نگرانند كه اين افراد در چارچوب مطالبات ملت و برنامه دكتر پزشكيان عمل نكنند. اميدوارم كه اعضاي كابينه منتخب دكتر پزشكيان به ميثاق خود با ايشان كه در واقع ميثاق با ملت است، متعهد باشند و حاميان آقاي پزشكيان و ملت را از نگراني درآورند. بيگدلي در پايان گفت: دست رييس‌جمهوري در انتخاب اعضاي كابينه باز نبود و آقاي پزشكيان بايد نظر ساير اركان نظام بالاخص مجلس شوراي اسلامي را در انتخاب كابينه لحاظ و تامين مي‌كرد.