مجلس با وزرا سياسي و جناحي برخورد نكند

۱۴۰۳/۰۵/۲۸ - ۰۰:۳۳:۲۰
کد خبر: ۳۱۹۰۲۴

سخنگوي دولت دوازدهم و وزير اسبق كار گفت: اگر مجلس با نگاهي سياسي و جناحي برخي وزرا را از حضور در كابينه محروم كند، مسوول شكست نظريه جديد دولت پزشكيان در اداره جامعه خواهد بود. علي ربيعي در حساب كاربري خود در شبكه اجتماعي ايكس نوشت:  «تركيب كابينه دكتر پزشكيان، نشان‌دهنده توجه او به وفاق بين گروه‌هاي سياسي و مهم‌تر از آن وفاق دولت و حاكميت با جامعه است.

سخنگوي دولت دوازدهم و وزير اسبق كار گفت: اگر مجلس با نگاهي سياسي و جناحي برخي وزرا را از حضور در كابينه محروم كند، مسوول شكست نظريه جديد دولت پزشكيان در اداره جامعه خواهد بود. علي ربيعي در حساب كاربري خود در شبكه اجتماعي ايكس نوشت:  «تركيب كابينه دكتر پزشكيان، نشان‌دهنده توجه او به وفاق بين گروه‌هاي سياسي و مهم‌تر از آن وفاق دولت و حاكميت با جامعه است. كابينه از همه گروه‌ها و مشرب‌هاي فكري است. او همچنان بر نقش نظارتي مردم و جامعه تأكيد دارد، اما برخي افراد و گروه‌ها بدون توجه به اين نظريه، ايده اصلي دولت او را درك نكرده و بر همين اساس نقدهايي را وارد كرده و مي‌كنند. دولت پزشكيان، در عين آنكه هم دولت مقدورات است و هم ممكنات؛ بنيانگذار نظريه جديدي در اداره جامعه نيز است. روزهاي آينده آزموني بزرگ براي مجلس خواهد بود. اگر مجلس با نگاهي سياسي و جناحي برخي وزرا را از حضور در كابينه محروم كند، مسوول شكست اين نظريه خواهد بود. اين يك فرصت تاريخي است و اگر پزشكيان موفق نشود، در آينده هيچ موفقيتي حتي براي رقباي او قابل تصور نيست.» همچنين يك فعال سياسي، تاكيد كرد: انتظار مي‌رود نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به پايبندي رييس‌جمهور به وعده خود براي تشكيل دولت وفاق ملي، با راي بالاي خود به كابينه پيشنهادي اين وفاق را تقويت و تحكيم كنند. زهرا صدراعظم نوري با اشاره به ضرورت كمك مجلس به رييس‌جمهور براي تشكيل دولت وفاق ملي، بيان كرد: در شرايطي كه جامعه ما به دليل مشكلات عديده داخلي و خارجي كه بر ما تحميل شده، دچار يك ضعف و نااميدي گرديده بود، در تيرماه با حضور آقاي پزشكيان و شعارها و وعده‌هايي كه دادند، اميد در جامعه ايجاد شد.

مردم با راي خود اين اعتماد را دوباره تداعي كردند و نشان دادند كه علاقه‌مند به تغيير و تحول با گفتمان جديد عدالت محوري، شفافيت، مبارزه با فساد و توجه به آحاد گروه‌هاي جامعه هستند. وي اظهار كرد: امروز شاهد موفقيت ملت ايران هستيم. ملت ايران در انتخابات به صحنه آمده و به دولت آقاي پزشكيان كه دولت وفاق ملي است راي دادند. كابينه‌اي كه آقاي پزشكيان به مجلس معرفي كرده، بر اساس پاكدستي، سلامت، كارآمدي و صداقت معرفي شده است. رييس‌جمهور تلاش كرده است تا وفاق ملي در اين كابينه لحاظ شود. افراد از گروه‌هاي مختلف سياسي انتخاب شده‌اند. اين فعال سياسي تصريح كرد: رويكرد رييس‌جمهور در انتخاب اعضاي كابينه سياسي نبوده، اما تلاش شده تا از گروه‌هاي مختلف افراد در كابينه حضور داشته باشند. جا دارد كه مجلس به اين حسن‌نيت و به اين پايبندي رييس‌جمهور به وعده خود توجه كند و احترام ويژه بگذارد با راي‌هايي كه به كابينه دولت خواهد داد. ما امروز شاهد هستيم با اتفاقي كه افتاد حركت دولت شهيد رييسي متوقف شد. از آن زمان تا شروع دولت چهاردهم كشور در حالت بلاتكليفي قرار دارد. بايد هرچه سريع‌تر دولت تشكيل شود و كارها بازتعريف شود. فرآيندهاي اجرايي با سرعت بيشتر دنبال شود. وي در ادامه تاكيد كرد: ديگر فرصتي نيست كه برخي از اعضاي كابينه راي نياورند. اين بيشتر فرصت سوزي خواهد بود. انتظار مي‌رود كه نمايندگان مجلس با رويكرد وفاق ملي با راي بالايي كه به اعضاي كابينه معرفي شده مي‌دهند اين  وفاق  را  تحكيم  و تقويت كنند.