رای وام یارانه چطور ثبت نام کنیم؟ + جزئیات

۱۴۰۳/۰۵/۲۹ - ۲۲:۰۰:۰۲
کد خبر: ۳۱۹۱۸۲
رای وام یارانه چطور ثبت نام کنیم؟ + جزئیات

بانک مرکزی جمهوری اسلامی برای حمایت از خانوارهایی که نیاز به تسهیلات فوری دارند امکان دریافت وام با کارت یارانه یا بعبارتی وام فوری را فراهم کرده است.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی برای حمایت از خانوارهایی که نیاز به تسهیلات فوری دارند امکان دریافت وام با کارت یارانه یا بعبارتی وام فوری را فراهم کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، از شروط مهم دریافت این تسهیلات داشتن کارت یارانه است، ضمنا برای دریافت این وام نیازی به داشتن ضامن نیست و افراد متقاضی کارت یارانه خود را برای ضمانت ارائه می دهند.

همچنین سن متقاضیان می بایست بیشتر از 18 سال باشد، داشتن حداقل یک سال سابقه بیمه نیز از  دیگر شرایط دریافت این تسهیلات است.
انواع وام یارانه:

وام ۲ میلیون‌تومانی:

این وام که مبلغ آن ۲ میلیون تومان است، از سوی بانک‌ها و تنها با ارائه کارت یارانه به افراد واجد شرایط تعلق می‌گیرد. این وام مخصوص اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر مانند دست‌فروشان و رانندگان تاکسی و اتوبوس است که درآمد ثابتی ندارند.

وام ۵ میلیون‌تومانی:

وام ۵ میلیون‌تومانی نیز از جمله تسهیلاتی است که تنها با کارت یارانه ارائه می‌شود. این وام با نرخ بهره ۱۸ درصد بوده و اقساط آن طی ۵ سال از متقاضیان دریافت می‌گردد.

وام اربعین یارانه:

وام اربعین یکی دیگر از انواع وام فوری با کارت یارانه است که به متقاضیان ارائه می‌شود. این وام برای افرادیکه تمایل دارند در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت کنند، ولی توان مالی کافی ندارند، می‌تواند مفید باشد. اطلاعات مربوط به این وام در سامانه سماح قابل‌دسترسی است.

وام ۲۰۰ میلیون‌تومانی:

برای دریافت وام ۲۰۰ میلیون‌تومانی با استفاده از کارت یارانه، متقاضیان باید به بانک‌های رفاه یا تجارت مراجعه کنند. شرایط دریافت این وام در هر بانک متفاوت است و ممکن است همه افراد واجد شرایط نباشند؛ بنابراین، پیشنهاد می‌شود قبل از اقدام، تحقیقات لازم را انجام داده و از شرایط دقیق مطلع شوید.

با توجه به اینکه پرداخت وام یارانه هنوز در همه بانک ها اجرایی نشده است لذا ممکن است شرایط هر بانک متفاوت باشد.

نحوه ثبت‌نام وام با کارت یارانه

مراجعه به وب‌سایت بانک‌ها

مراجعه حضوری به شعب بانک‌ها

بررسی سامانه‌های مرتبط