تعطيلات شنبه‌ها مجددا در مجلس بررسي مي‌شود

۱۴۰۳/۰۶/۰۱ - ۰۲:۰۴:۰۸
کد خبر: ۳۱۹۳۸۱

نماينده مردم نجف‌آباد در مجلس شوراي اسلامي گفت: تعطيلي شنبه‌ها به نفع كشور و اقتصاد بوده و دنبال جريان ضدمذهبي نيستيم و از اين جهت موضوع پيگيري خواهد شد.

نماينده مردم نجف‌آباد در مجلس شوراي اسلامي گفت: تعطيلي شنبه‌ها به نفع كشور و اقتصاد بوده و دنبال جريان ضدمذهبي نيستيم و از اين جهت موضوع پيگيري
خواهد شد.

نماينده مردم نجف‌آباد و تيران و كرون در مجلس شوراي اسلامي گفت: تعطيلات شنبه‌ها با استناد فتواي مراجع مجدد در مجلس بررسي مي‌شود.

به گزارش ايسنا، ابوالفضل ابوترابي اظهار كرد: مجلس شوراي اسلامي تعطيلي شنبه‌ها را تصويب كرده، اما شوراي نگهبان اين مصوبه را مغاير با ارزش‌هاي اسلامي
دانسته است.

وي افزود: فتواي تعدادي از مراجع در خصوص تعطيلي شنبه‌ها گرفته شده كه بلامانع دانسته‌اند و اين موضوع در كميسيون اجتماعي مجدد بررسي و در صحن علني مطرح خواهد شد.

نماينده مردم نجف‌آباد در مجلس شوراي اسلامي، ادامه داد: تعطيلي شنبه‌ها به نفع كشور و اقتصاد بوده و دنبال جريان ضدمذهبي نيستيم و از اين جهت موضوع پيگيري خواهد شد.

به گفته ابوترابي، تصميم براي تعطيلي شنبه‌ها بر اساس تعطيلات جهاني است تا در مراودات تجاري و اقتصادي دچار
مشكل نشويم.

وي اضافه كرد: در بعضي از كشور‌هاي اسلامي هم شنبه‌ها تعطيل است كه عراق هم از همين قانون پيروي مي‌كند.

نماينده مردم شهرستان‌هاي نجف‌آباد و تيران و كرون، خاطرنشان كرد: براي تعطيلات شنبه‌ها موضوع پيگيري و مجدد به شوراي نگهبان ارسال خواهد شد و پس از طي مراحل قانوني ابلاغ و اجرايي مي‌شود.

ابوترابي به قانون ساماندهي اتباع خارجي اشاره كرد و گفت: وجود اتباع خارجي به عنوان فرصت براي مشاغل سخت مطرح بوده و هم اينكه فعاليت بدون برنامه آن تهديد خواهد بود از اين جهت ساماندهي و قانونمندي آن در قالب يك ساختار مشخصي در مجلس شوراي اسلامي دنبال مي‌شود.

وي ادامه داد: دليل حضور اتباع خارجي در كشور بايد مشخص باشد و نظارت بر آن نيز بايد صورت بگيرد كه در اين قانون جديد به آن اشاره مي‌شود.

اين نماينده مجلس يادآور شد: تحصيل و اشتغال دليل حضور اتباع خارجه بوده كه در اشتغال مشاغلي كه ايرانيان در آن مشغول نبوده و فعاليت نمي‌كنند بايد اقدام كنند.