جابه‌جایی ۷۰ درصد زائران اربعین با خودرو شخصی

۱۴۰۳/۰۶/۰۳ - ۰۰:۵۷:۳۴
کد خبر: ۳۱۹۴۶۱

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۷۰ درصد زائران اربعین با خودرو شخصی جابه‌جا شده‌اند، گفت: تمهیداتی برای افزایش اعزام اتوبوس به مرز مهران اندیشیده شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۷۰ درصد زائران اربعین با خودرو شخصی جابه‌جا شده‌اند، گفت: تمهیداتی برای افزایش اعزام اتوبوس به مرز مهران اندیشیده شده است.
به گزارش تسنیم، فرزانه صادق مالواجرد با بیان اینکه در ایام اوج بازگشت زائران اربعین قرار داریم و تاکنون حدود 220 هزار زائر اربعین به کشور بازگشته‌اند، اظهار کرد: بیش از 70 درصد زائران در کل مرزها با وسیله شخصی جابه‌جا شده‌اند.
او با اشاره به اقدامات انجام شده در پایانه‌های مرزی از جمله افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها، ایجاد مواکب و اقدامات زیرساختی توضیح داد: آسفالت بیش از 1000 کیلومتر، نصب بیش از 50 هزار متر مربع سایه بان، نصب مه پاش‌ها و ... از جمله اقداماتی است که با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی و بیش از 10 دستگاه‌ مرتبط با سفرهای اربعین انجام شده است.
صادق‌ مالواجرد در ادامه یادآور شد: تمهیداتی برای اعزام تعداد بیشتری اتوبوس به پایانه مهران برای انتقال زائران در روزهای اوج بازگشت اندیشیده شده است.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: استان ایلام، گرانیگاه زائران کربلاست و نیاز به توجهات ویژه دارد، بنابراین تعداد اتوبوس‌های ناوگان این استان باید سهم بیشتری از کل کشور داشته باشد و این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به اینکه موج بازگشت آغاز شده دستگاه‌های متولی و ستاد اربعین برای مدیریت و کنترل بازگشت زائران و رفع مشکلات احتمالی بايد با جدیت پای کار باشند.
او افزود: در بازدید از مرز مهران و چذابه نه تنها امنیت و آرامش کامل در تردد زائران را مشاهده کردیم، بلکه از سایر کشورها و استان‌ها نیز برای تردد به این مرزها مراجعه شده و این نشان‌دهنده مدیریت خوبی در برقراری نظم و امنیت زائران است.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امنیت در تردد زائران بزرگ‌ترین نعمتی است که به برکت این نظام اسلامی در اربعین حسینی رقم خورده و بی‌شک تلاش‌های نیروهاي امنیتی و انتظامی، دستگاه‌های خدمت‌رسان و سایر مجموعه‌ها نیز به خصوص دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه، در برقراری این نظم و امنیت تاثیرگذار بوده است.
او بیان کرد: حضور ما در مرز چذابه صرفا برای قدردانی از تلاش‌های بی وقفه متولیان امیر در اربعین و بررسی مسائل و مشکلات تردد زائران است. صادق مالواجرد یادآور شد: تک‌تک افراد خدمت‌رسان در اربعین بی‌شک با توسل به امام حسین (ع) در این دو، سه هفته با تمام قوا پای کار هستند، چرا که به روال طبیعی نمی توان همه کارها را به این آسانی و دقت پیش برد. وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تلاش‌های بی‌دریغ ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و راه و شهرسازی، استانداری و قرارگاه اربعین، فراجا، اطلاعات، پلیس، سپاه و سایر دستگاه‌ها خدماتی شایسته قدردانی است.
او گفت: پس از ایام اربعین آسیب‌شناسی‌های لازم برای رفع مشکلات و نواقص انجام می شود تا بتوانیم برای سال آینده مشکلات را به حداقل برسانیم. صادق مالواجرد اضافه کرد: تردد سه میلیون نفر از مرزهای کشور اتفاق بزرگی است به خصوص اینکه این تردد در یک بازه زمانی ۲۰ روزه صورت گرفته است، حماسه عاشورا و اربعین تمام شدنی نیست و هر سال باید بهتر از سال قبل برگزار شود.
به گفته او، بازگشت زائران در سه روز آینده با تعداد بالایی خواهد بود و همه دستگاه‌های متولی باید بیش از روزهای گذشته مراقب تردد زائران باشند.