سه روز جهنمي در خوزستان

۱۴۰۳/۰۶/۰۵ - ۰۰:۵۱:۲۰
کد خبر: ۳۱۹۵۹۰

 مديركل هواشناسي خوزستان با اشاره به استقرار توده هواي گرم و وقوع دما‌هاي ۴۹ و ۵۰ درجه و بالاتر از دوشنبه پنجم تا چهارشنبه هفتم شهريور در در اغلب مناطق استان به جز مناطق مرتفع شمالي و شمال شرقي و شرقي گفت: اين شرايط موجب گرمازدگي، افزايش مصرف حامل‌هاي انرژي، احتمال آتش سوزي در مراتع و مزارع و احتمال خسارت ناشي از تنش دمايي در كشاورزي، دامداري خواهد شد.

 مديركل هواشناسي خوزستان با اشاره به استقرار توده هواي گرم و وقوع دما‌هاي ۴۹ و ۵۰ درجه و بالاتر از دوشنبه پنجم تا چهارشنبه هفتم شهريور در در اغلب مناطق استان به جز مناطق مرتفع شمالي و شمال شرقي و شرقي گفت: اين شرايط موجب گرمازدگي، افزايش مصرف حامل‌هاي انرژي، احتمال آتش سوزي در مراتع و مزارع و احتمال خسارت ناشي از تنش دمايي در كشاورزي، دامداري خواهد شد. مديركل هواشناسي خوزستان با اشاره به استقرار توده هواي گرم و وقوع دما‌هاي ۴۹ و ۵۰ درجه و بالاتر از دوشنبه پنجم تا چهارشنبه هفتم شهريور در در اغلب مناطق استان به جز مناطق مرتفع شمالي و شمال شرقي و شرقي گفت: اين شرايط موجب گرمازدگي، افزايش مصرف حامل‌هاي انرژي، احتمال آتش سوزي در مراتع و مزارع و احتمال خسارت ناشي از تنش دمايي در كشاورزي، دامداري خواهد شد . محمد سبزه‌زاري توصيه كرد: صرفه جويي در مصرف آب و برق به ويژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از تردد‌هاي غير ضروري در حوالي ظهر تا اوايل غروب جهت جلوگيري از گرمازدگي، آبياري مزارع در اوايل صبح يا اوايل شب، در ساعات گرم روز از قرار گرفتن در معرض نور مستقيم خورشيد اجتناب شود و در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشيد از وسايلي مانند عينك آفتابي، كلاه و ...استفاده شود. او گفت: خودداري از رها كردن زباله‌هاي براق در طبيعت، در صورت روشن نمودن آتش در مراتع اطمينان از خاموش كردن كامل آن پيش از ترك محل ضروري است . 

 مديركل هواشناسي خوزستان گفت: بر اساس آخرين نقشه‌هاي پيش يابي هواشناسي، تا فردا جريانات جنوبي سبب افزايش رطوبت و شرجي و وقوع پديده مه يا مه رقيق به ويژه در مناطق جنوبي و غربي و مركزي خواهد شد و پس از آن تا روز چهارشنبه افزايش رطوبت و شرجي به مناطق ساحلي و جنوبشرقي و تا حدودي مركزي استان محدود مي‌شود. او افزود: طي اين روزها با توجه رطوبت مطلوب در منطقه، رشد ابر‌هاي همرفتي، رگبار و رعد وبرق، ريزش تگرگ و تندباد‌هاي لحظه‌اي در مناطق شمالي و شرقي و جنوبشرقي و تندباد‌هاي لحظه‌اي و احتمال رخداد گرد و خاك‌هاي محلي و همرفتي در مناطق جنوبي و غربي و مركزي پيش بيني مي‌شود. به اين ترتيب وقوع دما‌هاي ۴۸ و ۴۹ درجه و بالاتر را در اغلب نقاط استان شاهد خواهيم بود.