اخبار
همکاری بانکهای
توسعه تعاون و آینده
درراستای ایجاد همافزایی، افزایش کیفیت و ارتقای سطح ارائه خدمات به مشتریان با استفاده از ظرفیتهای مشترک، تفاهمنامه همکاری بین بانک توسعه تعاون و بانک آینده به امضا رسید. محمدعلی سهمانی رییس هیاتمدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون، ضمن ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهمنامه آن را نقطهعطفی در جهت افزایش تعامل فیمابین عنوان و خاطرنشان کرد: بانکها باتوجه به وظایف مشابهی که در ارائه خدمات به مشتریان دارند این امکان برای آنها فراهم است تا در چارچوب فعالیتهای سندیکایی و ایجاد تمرکز در حوزههای مختلف همکاریهای مثبتی را انجام دهند. سهمانی بااشاره به بسترها و ظرفیتهای موجود در دو بانک توسعه تعاون و آینده خاطرنشان کرد: انجام همکاریهای دوسویه در کلیه زمینهها همچنین توسعه همکاریها دررابطه با صندوق توسعه ملی و افزایش ارتباطات بین بانکی میتواند سبب پیشرفت و ارتقای هر دو بانک شود.
روابطعمومیها، دیدبان بنگاههای اقتصادی
توجه به افکار عمومی و ارزیابی آن و نیز پاسخگویی به ذینفعان دو فرآیند مهم در روابط عمومی است که عدم توجه به آن بقای سازمان را به خطر میاندازد. به گزارش روابط عمومی، دکتر غلامحسن تقینتاج، مدیرعامل بانک قوامین در چهارمین همایش تخصصی کارشناسان و نمایندگان روابط عمومی بانک با بیان مطلب فوق گفت: روابط عمومیها دیدبانهایی هستند که با ارزیابی پیرامون و محیط سازمان مسیر حرکت را نشان میدهند و زمینه تداوم حیات سازمان را فراهم میآورند. وی با اشاره به اینکه قویترین سازمانها اگر پیوسته افکار عمومی و برداشت عموم مردم از سازمان خود را رصد نکنند و پاسخگو نباشند از پا درمیآیند، افزود: از آنجا که هر سازمانی در کنار موافقان، مخالفانی دارد که در دید خوشبینانه رقبا و در دید بدبینانه دشمن سازمان هستند، توجه به این دو مهم بسیار حائز اهمیت است. مدیرعامل بانک قوامین در ادامه با تبیین مفهوم آیندهپژوهی گفت: ساختن آینده مطابق آنچه سازمان ما میخواهد، تعریفی از مفهوم آیندهپژوهی است و دستیابی به این مفهوم، نیازمند نوآوری و ابتکارعمل است و در همین راستا مسوولان روابط عمومی با توجه به تفاوتهای محیطی و قومیتی هر منطقه باید آیندهپژوهی را باور داشته باشند و از این طریق آینده را متناسب با اهداف و نیازهای سازمان طرحریزی کنند.