بازارهای اروپا را هدف قرار داده‌ایم

۱۳۹۴/۱۱/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۶۴۹

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در مصاحبه مطبوعاتی که جمعی از خبرنگاران حضور داشتند بااشاره به سفر اخیر ریاست‌جمهوری به ایتالیا گفت: از حدود یک سال‌و‌نیم پیش برنامه‌ها و طرح‌هایی را برای شرکت فولاد مبارکه تنظیم کردیم و طبق این برنامه‌ریزی‌ها نیاز به تامین مالی داشتیم و منتظر نتایج برجام بودیم، چرا‌که بازارهای اروپایی را هدف قرار داده‌ایم. وی نتایج این سفر را توسعه سه طرح اساسی در فولاد مبارکه دانست و اظهار داشت: احداث نورد گرم، فولاد خوزستان و فولاد سپید‌دشت از‌جمله این طرح‌هاست و براساس پیش‌بینی‌های انجام شده استراتژی ما رسیدن به تولید 55میلیون تن در کشور است. وی با اظهار خشنودی از اینکه برای رسیدن به این استراتژی مترصد فرصتی بودیم که از فاینانس استفاده کنیم، بیان کرد: ارزش ریالی قراردادهای این سه پروژه 900‌میلیون یورو است که 50 تا 70درصد تولید آن قرار است توسط پیمانکاران داخلی به انجام برسد.

به گفته مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان اگر 50درصد تولیدات فولادی که معادل 3هزار و 600میلیارد تومان است در ایران تولید شود، معادل هزار و 800میلیارد تومان کار ایجاد خواهد کرد که ظرف دو تا سه سال باید انجام شود.

سبحانی افزود: کمبود منابع مالی دولت جایی برای سرمایه‌گذاری نمی‌گذارد و به‌همین سبب این اتفاق می‌تواند نقطه امیدی برای اشتغالزایی و پر کردن خلأ سرمایه‌گذاران داخلی باشد. وی با بیان اینکه با منابع خارجی ارزان‌قیمت می‌توانیم بهترین موقعیت را برای سرمایه‌گذاری در فولاد ایجاد کنیم، تصریح کرد: یکی از مکان‌هایی که برای تولید بیشتر مزیت دارد، فولاد ایران است چرا‌که بسیاری از کشورها به‌خاطر هزینه‌های زیاد حمل‌ونقل شرکت‌های فولادی خود را تعطیل کرده‌اند اما شرایط منطقه‌یی ما به شکلی است که نسبت به همسایه‌های‌مان موقعیت و بازار خوبی داریم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر