روی موج خبر

۱۳۹۴/۱۱/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۶۵۹

هفتمین دور اجلاس کمیته اقتصادی مشترک ایران و لبنان برگزار می‌شود؛ ایسنا هفتمین دور اجلاس کمیته اقتصادی مشترک میان ایران و لبنان امروز به ریاست آلان حکیم وزیر اقتصاد جمهوری لبنان و آخوندی وزیر راه‌وشهرسازی در تهران برگزار می‌شود. هیاتی بلند‌پایه از وزارتخانه‌های اقتصادی لبنان به‌همراه 30نفر از فعالان و مسوولان بخش خصوصی، وزیر اقتصاد لبنان را در جریان سفر سه روزه به تهران همراهی می‌کنند. سفارت لبنان در تهران در این ارتباط اعلام کرد: دیدار با وزیران راه‌و‌شهرسازی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر اقتصاد و دارایی، امضای چند سند تفاهم در زمینه‌های مهم اقتصادی، از مهم‌ترین برنامه‌های سفر نخستین هیات اقتصادی، تجاری و مالی کشورهای عربی به تهران بعد از اجرای برجام خواهد بود.

رییس‌جمهور چین زمان مناسبی به ایران سفر کرد؛ ایسنا روزنامه نیویورک تایمز امریکا در گزارشی بااشاره به سفر شی جین پینگ رییس‌جمهور چین به خاورمیانه نوشت: همزمانی سفر شی جین پینگ به ایران با لغو تحریم‌های این کشور سبب شد تا این سفر نعمات غیرمنتظره‌یی را برای پکن به همراه داشته باشد. ادوارد چاو، یک کارشناس ارشد مرکز مطالعات بین‌الملل و استراتژیک در واشنگتن در این خصوص گفت که چین در زمان اجرای تحریم‌ها علیه نفت ایران توسط امریکا همکاری کرد اما اکنون می‌خواهد در شرایطی که دروازه‌های بخش نفت و گاز ایران باز می‌شود، جزو نخستین گزینه‌ها باشد.

ایران جزو ۸ کشور قدرتمند جهان است؛ فارس موسسه امریکایی هادسن برای نخستین بار نام ایران را در فهرست هشت کشور قدرتمند جهان قرار داده است. در این گزارش آمده است که برجسته‌ترین تحول سال 2015، پیوستن ایران به کشورهای قدرتمند جهان بود و این کشور موفق شد که به هشت کشور قدرتمند جهان بپیوندد. در فهرست هشت کشور قدرتمند جهان که موسسه هادسن منتشر کرده است، به ترتیب، امریکا، چین، ژاپن، آلمان، روسیه، هند، عربستان و ایران به چشم می‌خورند.

توافقات ایران و فیلیپین در ششمین اجلاس مشترک کنسولی؛ آنا ششمین اجلاس مشترک کنسولی بین جمهوری اسلامی ایران و فیلیپین در روزهای شنبه و یک‌شنبه 10 و 11 بهمن ماه 1394 در تهران برگزار شد. حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه کشورمان در این اجلاس تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران در فضای بین‌المللی مثبت پسابرجام، آمادگی کامل دارد که از طریق توسعه مناسبات کنسولی با فیلیپین، به تسهیل روابط دو ملت کمک کرده و زمینه را برای گسترش و تعمیق مناسبات فیمابین در سایر عرصه‌ها فراهم نماید. در این گفت‌وگوها که با حضور رافائل سگیس، معاون وزارت امور خارجه فیلیپین و هیات 8نفره همراه متشکل از نمایندگان دستگاه‌های مختلف فیلیپینی برگزار شد، طرفین بر ضرورت تسهیل رفت و آمد اتباع دو کشور از طریق بهبود شرایط صدور روادید که‌ می‌تواند به گسترش جهانگردی، تجارت، مبادلات فرهنگی و نیز تعمیق شناخت متقابل دو ملت کمک کند، تاکید کردند.

مخالفت مجلس با اولویت بررسی لایحه احکام برنامه؛ مهر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تغییر دستور صحن علنی جهت بررسی اولویت‌دار لایحه دایمی شدن برخی احکام برنامه‌های توسعه مخالفت کردند. محمد رضا پور ابراهیمی به عنوان مخالف تغییر این دستور معتقد بود لایحه ارائه شده از سوی دولت، لایحه احکام کلی است و دولت جزییات لایحه برنامه ششم را به مجلس ارائه نداده است که این امر با روح قانون هماهنگ نیست. وی خواستار تمدید برنامه پنجم شد تا مجلس بتواند در فرصت مناسب برنامه ششم را تصویب کند. اما موافقان تغییر دستور برای بررسی این لایحه معتقد بودند که منتقدان مجلس به خاطر عدم بررسی لایحه برنامه و بودجه، مجلس را متهم به کم‌کاری می‌کنند. لذا باید بررسی این لایحه در دستور کار صحن علنی قرار بگیرد.

ارجاع 3 لایحه انتقال و استرداد محکومان بین ایران و برخی کشورها به مجمع؛ ایلنا نمایندگان در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه موافقتنامه انتقال محکومان به حبس بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری قبرس اعاده شده از شورای نگهبان، با پیشنهاد کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درخصوص اصرار بر مصوبه قبلی و باقی ماندن مواد ایراد گرفته شده توسط شورای مربوطه، با 129 رأی موافق، 15 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 203 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند و بر مصوبه قبلی خود اصرار ورزیدند.

تایید صلاحیتم هنوز رسما ابلاغ نشده است؛ ایسنا علی مطهری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که تایید صلاحیت مجدد وی هنوز به‌طور رسمی به وی ابلاغ نشده است. وی افزود: هنوز هیچ مرجع رسمی نه کتبا و نه شفاها این موضوع را به من اعلام نکرده است. براساس این گزارش، صلاحیت علی مطهری در بررسی‌های اولیه هیات نظارت بر انتخابات احراز نشده بود که وی به این اقدام هیات نظارت اعتراض کرده بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر