اخبار

۱۳۹۴/۱۱/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۶۷۱

پیشنهاد خارجی‌ها برای سرمایه‌گذاری درشهرهای جدید

معاون وزیر راه و شهرسازی از ارائه پیشنهاد برخی کشورها ازجمله انگلیس و آلمان برای سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید خبر داد. محسن نریمان در گفت‌وگو با فارس افزود: این پیشنهادات برای سرمایه‌گذاری کلی و جزیی در شهرهای جدید بوده و شرکت عمران شهرهای جدید درحال بررسی این پیشنهادهاست. مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درباره تاثیر اجرای برجام بر ورود سرمایه‌گذاران خارجی به شهرهای جدید گفت: طبیعی است که با اجرای برجام راه‌های سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید هموارتر شده و کمیته مخصوص برای سرمایه‌‌گذاری‌های جدید تشکیل می‌شود. وی افزود: درحال حاضر در موقعیت پساتحریم وضعیت از لحاظ اقبال برای سرمایه‌گذاری شدت بیشتری پیدا می‌کند و از نقاط مختلف دنیا پیشنهادات متعددی ارائه شده است.


تصویب بودجه ۱۷هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی شهرداری

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران از تصویب کلیات بودجه سال ۹۵ شهرداری تهران خبر داد. ابوالفضل قناعتی، عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در جلسه روز یک‌شنبه این شورا کلیات بودجه سال ۹۵ شهرداری تهران تصویب شد، گفت: اعضای شورای شهر تهران با رقم ۱۷هزار و ۸۰۰میلیارد تومانی موافقت کردند. به گزارش مهر، پیشنهاد شهرداری برای بودجه سال آینده ۱۸هزار و ۷۰۰میلیارد تومانی بود.


110پروژه پایتخت آماده واگذاری به بخش خصوصی

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با بیان اینکه دولت به دنبال ایجاد تضمین به بخش خصوصی است، گفت: ۱۱۰پروژه را از میان هزار پروژه برای واگذاری به بخش خصوصی انتخاب کرده‌ایم. نعمت‌الله ترکی در نشست هم‌اندیشی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان تهران فرصت سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه در تهران را غنیمت شمرد و گفت: دولت آمادگی خود را برای واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی یک ماه پیش اعلام کرده است، در بخش بانک‌ها در جذب سرمایه داخلی و خارجی اتفاق خاصی صورت نگرفته درحالی که اگر این فرهنگ‌سازی در حوزه صندوق و جذب سرمایه‌گذاری خارجی انجام شود، موفق خواهیم بود. البته هم‌اکنون ۱۱۰پروژه را از میان هزار پروژه برای واگذاری به بخش خصوصی انتخاب کرده‌ایم که استقبال چندانی نشده است.


اجرای طرح انضباط اجتماعی در میدان هفت تیر

طرح انضباط اجتماعی میدان هفت تیر از روز یک‌شنبه با جمع‌آوری دستفروشان و بساط‌گستران آغاز شده است. افشین خدامی، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 6 با بیان این خبر گفت: طی روزهای باقی مانده به سال نو با توجه به تردد بیشتر در میدان هفت تیر و با وجود دستفروش‌ها و بساط‌گستران تردد مردم در محدوده میدان هفت تیر با مشکلات عدیده‌یی مواجه می‌شود. بعد از طرح موفقیت‌آمیز شهرداری در 15خرداد از روز یک‌شنبه این طرح در میدان هفت تیر اجرایی می‌شود.


سیستم‌های جلوگیری

از خودکشی در مترو

رضا وثوقی‌، کارشناس امور حمل و نقل و ترافیک مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران برای کاهش آمار خودکشی در مترو ایجاد دیوارهای شیشه‌یی حائل میان سکو و مسیر ریلی را پیشنهاد داد. وی با اشاره به معضل خودکشی در مترو تهران گفت: خودکشی در مترو تهران ازجمله معضلاتی است که با رشد و توسعه این سیستم کارآمد بیش از پیش نمایان شده و بر آمار آن افزوده می‌شود. وثوقی ازدحام مسافران مترو تهران در سکو همچنین عدم وجود فضای انتظار کافی با سطح سرویس مناسب را از دیگر مواردی که منجر به حادثه می‌شود، عنوان کرد و ادامه داد: برای جلوگیری از برخورد قطار با مسافران در ساعت اوج، راهبر عموما اقدام به ترمزگیری و کاهش چشمگیر سرعت قبل از ورود به ایستگاه همچنین هنگام ترک آن می‌کند که این عمل افزایش زمان تاخیر و کاهش کارایی سیستم ریلی را در پی خواهد داشت.


پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران از پیشنهاد افزایش ۲۰درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی توسط شهرداری خبر داد. ابوالفضل قناعتی با اشاره به تصویب یک فوریت نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی گفت: هنوز به طور دقیق این لایحه بررسی نشده اما پیشنهاد شهرداری برای افزایش قیمت کرایه‌های تاکسی حدود ۲۰درصد است که اعضای شورا همانند هر سال با افزایش کرایه‌ها متناسب با نرخ تورم موافقت خواهند کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر