سر خط انرژی

۱۳۹۴/۱۱/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۶۷۹

ایسنا| سید پیروز موسوی مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی با اشاره به اینکه حضور نفتکش‌های ژاپنی و چینی در بندر خارک برای نفت‌گیری امری عادی بوده که اظهار کرد: خرید نفت این کشورها از ایران اتفاق جدیدی نیست، در مرحله بعدی لازم است ورود کشورهای اروپایی برای خرید نفت اتفاق بیفتد. تلاش ما این است که در گام بعدی کشورهای اروپایی که با تحریم‌ها از سهمیه نفتی‌شان از ایران خارج شده‌اند به معاملات و تعامل با ایران بازگردند.

ایسنا| طبق گزارش رویترز، پالایشگاه اسار هند در ماه دسامبر روزانه حدود 68هزار بشکه نفت از ایران وارد کرد که نسبت به ماه قبل (نوامبر) حدود 96درصد افزایش یافته است. مجموع واردات نفت پالایشگاه اسار از ایران در 9ماه اول قرار‌داد خود که از اول آوریل 2015 شروع شده 0.6درصد افزایش یافته و به حدود 117هزار و 700بشکه در روز رسیده است.

واردات نفت هند از ایران در سال2015 حدود 23درصد کاهش یافته است چراکه پالایشگاه‌های هندی خرید نفت ایران را در اوایل 2015 برای

نگه‌داشتن واردات در محدوده تحریم‌ها کاهش دادند.

شانا| موسی غنی‌نژاد با بیان اینکه شواهد نشان می‌دهد شتاب رشد پروژه‌های پارس جنوبی در دو سال گذشته بسیار سریعتر از قبل است، گفت: پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی فازهای باقیمانده پارس جنوبی، عسلویه قلب بزرگ اقتصاد ایران شود. وی با تاکید بر اینکه در آینده اقتصاد ایران بیشتر روی منابع گازی تکیه خواهد زد، گفت: هم‌اکنون به دلایل مختلف ازجمله مسائل محیط زیستی این حامل انرژی پاک مورد توجه بسیاری از کشورهای توسعه یافته قرار گرفته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر