انجمن بازیگران کم ‌لطفی اسکار را جبران کرد

۱۳۹۴/۱۱/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۶۸۵

ادریس البا که برای نقش‌آفرینی‌اش در «هیولاهای بی‌سرزمین» نامزد دریافت جایزه اسکار نشد، چهره اصلی شب جوایز انجمن بازیگران امریکا بود.

مجموعه بازیگران «در کانون توجه» و «دانتون ابی» جوایز اصلی بیست و دومین مراسم انجمن بازیگران را که یک‌شنبه شب در لس‌آ‌نجلس برگزار شد از آن خود کردند اما نکته اصلی توجه بالا نسبت به گوناگونی نژادی آن هم مخصوصا بعد از بحث «# اسکار‌ خیلی ‌سفید ‌است» بود که جوایز امسال اسکار را در بر گرفته است.

ادریس البا درحالی که کنار همبازی جوانش در فیلم «هیولاهای بی‌سرزمین» روی صحنه رفته بود تا کلیپی از این فیلم جنگ داخلی آفریقا را نشان دهد گفت: خانم‌ها و آقایان به تلویزیون متنوع خوش آمدید.

البا که برای نقش‌آفرینی‌اش در «هیولاهای بی‌سرزمین» نامزد دریافت جایزه اسکار نشد، چهره اصلی شب جوایز انجمن بازیگران بود و یک جایزه بازیگر مکمل برای این فیلم و یک جایزه دیگر هم برای «لوتر» به خانه برد. از دیگر برنده‌های اقلیت نژادی می‌توان به وایولا دیویس، کویین لطیفا و اوزو آدوبا اشاره کرد.

«در کانون توجه» برنده جایزه بهترین مجموعه بازیگران و دست‌اندرکاران در یک فیلم شد که تقریبا مترادف با جایزه اسکار بهترین فیلم است. مارک روفالو موقع دریافت جایزه از قربانیان و بازماندگان سوءاستفاده صحبت کرد و گفت: این فیلم به آنها اجازه می‌دهد در دنیایی که نسبت به آنها نابینا بوده، دیده شوند.

لئوناردو دی‌کاپریو برای نخستین بار در مسیر حرفه‌یی بازیگری‌اش به عنوان برنده روی صحنه جوایز انجمن بازیگران امریکا رفت و جایزه بهترین بازیگر را برای ایفای نقش در فیلم «بازگشته» دریافت کرد.

بری لارسون هم نخستین جایزه انجمن بازیگرانش را برای ایفای نقش مادری که از پسرش حفاظت می‌کند در فیلم «اتاق» دریافت کرد. او با اشاره به دیگر بازیگران حاضر گفت: وقتی فیلم‌های شما را تماشا می‌کردم باعث می‌شد کمتر احساس تنهایی کنم.

آلیسیا ویکاندر، بازیگر سوئدی هم یکی دیگر از کسانی بود که نخستین جایزه انجمن بازیگرانش را دریافت می‌کرد. او برای ایفای نقش گرد وگنر در فیلم «دختر دانمارکی» برنده جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل شد. او گفت وقتی بازی کردن و تمرین بازیگری مادرش را دید، عاشق این حرفه شد.

در بخش تلویزیون هم «دانتون ابی» که درحال حاضر فصل آخر آن روی آنتن است، برنده دومین جایزه بهترین مجموعه بازیگران و دست‌اندرکاران شد.

سریال «نارنجی سیاه جدید است» محصول نت‌فلیکس و آدوبا ستاره آن دوباره پیروزی سال گذشته خود را تکرار کردند و برنده جوایز بهترین مجموعه بازیگران و دست‌اندرکاران یک کمدی و بهترین بازیگر زن کمدی تلویزیون شدند.

کوین اسپیسی در نقش فرانک آندروود، سیاست‌مدار حقه‌باز امریکایی سریال«خانه پوشالی» محصول نت‌فلیکس جایزه بهترین بازیگر مرد سریال درام را به خانه برد. اسپیسی سخنرانی خود را این طور آغاز کرد: می‌خواهم از خالقمان تشکر کنم. آن خالقی که اینجا روی زمین گیر کرده، بو ویلیمون.

وایولا دیویس هم برای ایفای نقش آنالیس کیتینگ در سریال«چطور از قتل قسر در برویم» شبکه ای‌بی‌سی دومین جایزه انجمن بازیگرانش را گرفت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر