روشی جدید برای نجات جان هزاران انسان

۱۳۹۴/۱۱/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۶۸۷


نیویورک تایمز

آنها عصبانی‌اند و مطمئن از اینکه کاندیدای خودشان باید رهبر باشد- آنها از سیستم سیاسی‌ای که از نظرشان دستکاری ‌شده، عصبانی‌ هستند. آنها تحت‌فشار مهاجرت و بانک‌های بزرگ‌اند و احساس می‌کنند امریکا دارد در جهت غلط حرکت می‌کند. رای‌دهندگان حامی دو جنبش چشمگیر این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا -یعنی هواداران دونالد جی. ترامپ و سناتور برنی سندرز- شباهت‌های قابل‌توجهی با هم دارند. بیشتر اعضای هر دو گروه سفیدپوست و مذکر هستند و عدم اعتماد خود را نسبت به کاندیداهای دیگر، مخصوصا هیلاری کلینتون نشان می‌دهند.

سلاحی جدید برای مبارزه با زیکا: پشه- آخر هر هفته ساعت هفت صبح، یک ون به آرامی در شهر برزیلی پیراسیکابا حرکت می‌کند که محموله‌یی ارزشمند دارد؛ پشه. بیش از 100هزار پشه که داخل بسته‌های پلاستیکی قرار گرفتند از پنجره این ون به بیرون پرتاب می‌شوند تا پرواز و جفت‌شان را پیدا کنند، اما آنها پشه‌های معمولی نیستند. آنها طوری از نظر ژنتیکی طراحی شد‌ه‌اند تا یک ژن مرگبار را به نسل بعدی منتقل کنند. در آزمایش‌های کوچک، این برخورد توانست جمعیت پشه‌ها را تا 80درصد یا بیشتر کاهش دهد. این حشره‌های بیوتکنولوژیکی می‌توانند سلاح جدیدی در نبرد ابدی انسان‌ها با پشه‌هایی باشند که هر سال با انتقال ویروس‌های مختلف، باعث مرگ هزاران انسان می‌شوند.


لس‌آنجلس تایمز

یک قدم جلوتر بودند، اما بالاخره اشتباه کردند- در طول هفته‌یی که حسین نیری، جاناتان تیو و باک دوئونگ از زندان فراری بودند، همیشه یک قدم از مسوولان جلوتر بودند و این کار در چند موقعیت مختلف به آنها کمک کرد. اما بالاخره روز شنبه یک نفر در سانفرانسیسکو ماشینی که آنها دزدیده بودند را شناسایی کرد و با پلیس تماس گرفت. نیری شروع به دویدن کرد و با فاصله کمی دستگیر شد، تیو را داخل ماشین پیدا کردند و دوئونگ هم روز جمعه خودش را تسلیم کرده بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر