اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۴/۱۱/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۷۰۰

بهره‌برداری از 416 پروژه در دهه مبارک فجر

در استان سمنان

سمنان محمدرضا خباز، استاندار سمنان از بهره‌برداری 416پروژه در دهه مبارک فجر در این استان خبر داد و گفت: برای این تعداد پروژه‌ها بیش از چهار هزار و 614 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است. به گزارش روابط عمومی استانداری سمنان: استاندار سمنان در نشست خبری با خبرنگاران افزود: از این تعداد 58 پروژه در سمنان، 37پروژه در میامی، 44پروژه در دامغان، 36پروژه در سرخه، 111پروژه در شاهرود، 71پروژه در گرمسار، 12پروژه در آرادان، 33پروژه در مهدی‌شهر و 14پروژه استانی در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد. وی اظهار کرد: این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف راه و ترابری، بهداشتی و درمانی، انرژی و انتقال نیرو، فضاهای ورزشی و آموزشی، صنعتی و معدنی، کشاورزی، مسکن، گازرسانی و آبرسانی به بهره‌برداری می‌رسد.


احیای اراضی شیب‌دار شهرستان

دلفان لرستان با مشارکت جوامع محلی

خرم آباد عزیزی گفت: سطحی معادل 31هکتار از اراضی شیب‌دار منطقه کاکاوند غربی که دارای پوشش ضعیفی بود و با ریزش نزولات آسمانی فرسایش شدید داشت با عملیات کپه‌کاری و بذرکاری مستقیم احیا شد. رستمیان، رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دلفان گفت: عملیات کپه‌کاری و بذرکاری در سطح 31هکتار از مراتع تخریبی که اراضی شیب‌دار منطقه بود و به‌ شدت در معرض فرسایش قرار داشت با اعتباری بالغ بر 000/000/140ریال در سال جاری احیا شد.


برتری شرکت پتروشیمی شازند در کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سال 1394

شازند بساق‌زاده مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اهدا لوح تقدیر به مدیریت محترم عامل جناب آقای مهندس غریب‌پور از همکاران کنترل تولید شرکت پتروشیمی شازند تقدیر و تشکر کردند. مهندس بساق‌زاده در این تقدیرنامه از تلاش‌های اثربخش همکاران کنترل تولید مجتمع پتروشیمی شازند که در جهت تکمیل و به روزرسانی اطلاعات سامانه تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در تحقق اهداف صنعت پتروشیمی کشور موثر بوده، تقدیر و تشکر به عمل آورده و لوح تقدیری به جناب آقای مهندس غریب‌پور، مدیریت محترم عامل شرکت پتروشیمی شازند با عنوان واحد برتر کنترل تولید در سال 94 اهدا کردند.


29 پایگاه سلامت در اردبیل راه‌اندازی شد

اردبیل همزمان با سراسر کشور و در اجرای طرح تحول سلامت 29پایگاه سلامت در مناطق حاشیه اردبیل افتتاح شد. در مراسم افتتاح پایگاه‌های سلامت که صبح دیروز به صورت نمادین در پایگاه سلامت شماره 35 اردبیل در محله دانش‌آباد به بهره‌برداری رسید، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اظهار کرد: امروز همزمان با سراسر کشور و با افتتاح 2هزار و 780پایگاه سلامت در مناطق حاشیه و سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرهای مختلف 29پایگاه نیز در استان اردبیل راه‌اندازی شد. فرهاد پورفرضی با بیان اینکه اجرای طرح تحول سلامت در بسته‌ها و قالب‌های مختلف به ارتقای سلامتی مردم و در مسیر افزایش توانمندی‌ها در این حوزه کمک کرده است، گفت: در آستانه ایام‌الله دهه‌ فجر دانشگاه علوم پزشکی با افتتاح 29پایگاه سلامت در مناطق محروم و حاشیه شهرهای استان اردبیل مقدماتی را فراهم کرده تا زمینه بهره‌مندی از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای هموطنان ساکن در این مناطق فراهم ‌آید.


افزایش مراجعه خودروها

به مراکز معاینه فنی سطح شهر اراک

اراک مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری اراک از استقبال چشمگیر رانندگان برای دریافت کارت و برچسب معاینه فنی خودرو طی روزهای اخیر خبر داد. محمد عسگری گفت: همزمان با ورود به ماه‌های آخر سال 1395 مراکز مکانیزه معاینه فنی خودرو در سرتاسر کشور با حجم انبوهی از مراجعه‌کنندگان مواجه می‌شوند که مرکز مکانیزه معاینه فنی خودرو اراک نیز از این قائده مستثنا نبوده و طی روزهای اخیر شاهد ایجاد صف‌های نسبتا طولانی است. وی افزود: آغاز سال جدید شمسی و تعطیلی‌های عید نوروز فرصت همیشگی مسافرت‌های چند روزه را برای مردم فراهم می‌کند که البته اطمینان از سلامت خودرو باید در اولویت خانواده‌هایی باشد که قصد سفر با خودرو شخصی را دارند.


همایش یک روزه ارتقای فرزندآوری

و سبک زندگی سالم در مازندران

ساری همایش یک روزه ارتقای فرزندآوری و سبک زندگی سالم در مرکز همایش‌های صدا و سیمای استان توسط معاونت بهداشتی با همکاری اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران و صدا و سیمای مرکز استان برگزار شد. مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در این همایش که با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده، مشاوران امور بانوان ادارات کل، کارکنان صدا و سیمای مرکز استان و زنان نخبه فرهنگی برگزار شد چالش‌ها و راهبردهای جمعیت، وضعیت ازدواج جوانان، فرزندآوری مورد بررسی قرار گرفت و درباره سبک زندگی سالم با تاکید بر تغذیه سالم مباحثی مطرح شد. دکتر سلیمانی‌راد با بیان اینکه از هر ۱۰نفر در استان دو نفر کمبود دریافت انرژی و چهار نفر اضافه دریافت انرژی دارند، اظهار کرد: فقط ۴ نفر از هر ۱۰نفر در سطح مطلوب انرژی دریافت می‌کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر