اشتیاق امریکا برای خرید گلیم و فرش ایران

۱۳۹۴/۱۱/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۸۲۳

معاون صنایع‌دستی کشور گفت: «در نمایشگاهی که بخش خصوصی در آلمان برگزار کرد، از کفپوش‌ها و زیراندازهای ایرانی استقبال خوبی شد و تاجران امریکایی که از آن بازدید کرده بودند، مشتاق هستند از ایران فرش و گلیم بخرند. تاجران ما در این زمینه در حال گفت‌وگو هستند تا فعالیت‌های خودشان را با امریکا پررنگ کنند.»

بهمن نامورمطلق درباره تفاهمنامه‌یی که در سفر به فرانسه امضا کرده است، بیان کرد: «در سفر اخیر رییس‌جمهور ایران به فرانسه، به نمایندگی از ایران تفاهمنامه‌یی درباره میراث فرهنگی با موزه لوور پاریس امضا شد که این کار را من انجام دادم و این تفاهمنامه ارتباطی به صنایع‌دستی نداشت.» معاون صنایع‌دستی درباره اینکه چرا تفاهمنامه‌یی درباره صنایع‌دستی با کشور فرانسه امضا نشده است، بیان کرد: «کشور فرانسه در زمینه گردشگری جزییات و تجربیاتی دارد که قرار است آن را به ایران منتقل کند. در حوزه میراث فرهنگی نیز آثار بسیاری از ایران در موزه لوور وجود دارد و این کشور می‌تواند تجربیات خود را به ایران منتقل کند، به همین دلیل دو تفاهمنامه درباره گردشگری و میراث فرهنگی با فرانسه امضا شد، اما ما در حوزه صنایع دستی نیازی به تجربیات فرانسوی‌ها نداریم. ما تنها باید بازارهای آنها را به دست بیاوریم که نیازمند توافقاتی با شرکت‌های خصوصی آنهاست.»

نامورمطلق گفت: «ما گفت‌وگو با برخی از شرکت‌های خصوصی را شروع کرده‌ایم و برای آنکه به تفاهمنامه‌یی منجر شود، نیازمند تحقیق بیشتری هستیم. خوشبختانه شرایط در حال آماده شدن است که ما بتوانیم در آینده نمایشگاه‌های بیشتری در آنجا برگزار و مناسبات تجاری‌مان را با این کشور تقویت کنیم.»

او همچنین اظهار کرد: «این اتفاق خوبی است که شهرداری پاریس به‌طور رایگان برای برگزاری نمایشگاه، فضایی را در اختیارمان می‌گذارد و برای این کار هم هیچ انتظاری از ما ندارد، در حالی که شهرداری کشور خودمان چنین کاری را انجام نمی‌دهد. شهردار پاریس در سخنرانی خود شگفت‌زدگی‌اش از صنایع‌دستی را اعلام کرد.»

مشاهده صفحات روزنامه