بدهی 9میلیارد دلاری برق پورتوریکو

۱۳۹۴/۱۱/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۸۲۶

گاردین

عکس: آنگ سان سو چی در نخستین روز پارلمان میانمار بعد از پیروزی،‌ که باعث پایان یافتن چند دهه حکومت نظامی شد.

سازمان بهداشت جهانی، «زیکا» را یک وضعیت اضطراری جهانی خواند - سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که هزاران نوزادی که با آسیب مغزی در برزیل به دنیا می‌آیند، باعث به وجود آمدن یک وضعیت اورژانسی سلامت ملی شدند که باید مورد توجه بین‌المللی قرار گیرد. این اعلانیه باعث می‌شود سرمایه‌گذاری‌هایی روی تحقیقات جدیدی انجام شود که هدف‌شان تعیین کردن این است که آیا ویروس زیکا -که از طریق پشه‌ منتقل می‌شود- مسوول تولد نوزادان با سر و مغزهای کوچک است یا خیر.


نیویورک تایمز

پیروزی کروز و تساوی دموکرات‌ها در آیووا - سناتور تد کروز اهل تگزاس با حمایت قدرتمند پروتستان‌های انجیلی ایالت آیووا، دونالد ترامپ را در انتخابات روز دوشنبه این ایالت شکست داد و سوال‌هایی را درباره عمق حمایت مردمی از نامزدی غیرمعمول این کاندیدا به وجود آورد. از سوی دیگر، هیلاری کلینتون و سناتور برنی سندرز از ورمانت هم رقابت بسیار نزدیکی داشتند که باعث نگران شدن خانم کلینتون و همسرش، پرزیدنت سابق بیل کلینتون شد.

چطور برق رایگان باعث به وجود آمدن گودالی 9میلیارد دلاری در پورتوریکو شد - سال‌هاست که تامین‌کننده اصلی برق پورتوریکو، خدماتش را به صورت رایگان به تمام 78شهرداری این منطقه -اما نه شهروندانش- ارائه می‌کند و به همین دلیل است که 9میلیارد دلار بدهی بالا آورده است. این پروسه مدت چند دهه است که ادامه دارد، اما حالا دولت این مجمع‌الجزایر دیگر پولی ندارد و از همین الان از توانایی پرداخت بعضی قرض‌هایش برخوردار نیست.


لس‌آنجلس تایمز

نوسان قیمت سرگرم‌ شدن - استودیوی یونیورسال هالیوود دارد روی سرگرمی قیمت‌های بالاتری می‌گذارد. قرار است روز هفتم ماه آوریل یک پارک موضوعی بزرگ توسط این کمپانی افتتاح شود و انتظار می‌رود مردم زیادی جذب «دنیای جادوگری هری پاتر» که یکی از بخش‌های آن است بشوند. با این حال، مردمی که می‌خواهند نخستین افرادی باشند که وارد آن می‌شوند، باید بهایی بسیار بالاتر از چیزی که انتظارش را دارند، پرداخت کنند.

مشاهده صفحات روزنامه