ماهیگیری برند چینی از فرصت «ریو 2016»
گروه گوناگون|
گزارشهای تازه حکایت از آن دارد که برندهای چینی، المپیک ریو را به تسخیر خود درآوردهاند. آنطور که این گزارش نشان میدهد، این برندها در حوزه حمایتهای مالی از تیمها توانستهاند به برتری نسبت به دیگر برندها دست پیدا کنند. به عنوان مثال یکی از برندهای برتر این کشور قراردادی را پیشنهاد داده است تا براساس آن، لباس تمام افرادی که تحت عنوان متخصصان و شرکتکنندگان ریو 2016 هستند را پشتیبانی و تامین کند. هرچند مشخص نیست که این تامین لباس مربوط به تیمهای حاضر است یا برخی از تماشاچیان و حامیان تیمها را هم شامل میشود. این قرارداد که حالا قدری جدیتر شده است، برند چینی 361 را به نخستین برند ورزشی این کشور تبدیل کرده که بازیهای المپیک و پارالمپیک را حمایت کرده است.
گزارشها نشان از آن دارد که مسوولان المپیک قبل از آنکه این قرارداد را نهایی کنند، به مدت یک سال در طرح پیشنهادی این برند تحقیق کردهاند. این مساله در حالی است که اخیرا طرح لباس رژه المپیک ایران بسیار بحثبرانگیز شده است بهطوریکه لباس پیشنهادی اول جای خود را به یک لباس تازهتر داد. هرچند این لباس بازهم مورد تایید هواداران قرار نگرفته، اما به نظر میرسد که مساله برندینگ المپیک در تسخیر چین و برندهای این کشور قرار گرفته است. این برند پیش از این نیز، با هدف نفوذ در بازار امریکای شمالی یک تیم عالیرتبه را در امریکا به استخدام خود درآورد و فعالیتهای خود را از منطقه کالیفرنیا آغاز کرد. علاوه بر به کارگیری تیم حرفهیی شرکت برای گسترش فعالیتهای خود، همکاریهای گستردهیی نیز از سوی این برند با بازیکنان لیگ حرفهیی بسکتبال امریکا NBA صورت گرفته بود. به نظر میرسد این برند چینی در نظر دارد تا از فرصت بازیهای المپیک برای توسعه فعالیتهای خود بهره ببرد. این برند پیش از این همکاریهایی نیز با ایران داشته است بهطوری که در سال ۱۳۹۴ طبق قراردادی، این کارخانه، تولید لباس باشگاه فوتبال استقلال تهران را برعهده گرفت.