روی موج خبر

۱۳۹۵/۱۰/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۰۲۷

رییس‌جمهوری در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم سخن می‌گوید؛ ایرنا معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری گفت: رییس‌جمهوری اسلامی ایران مهم‌ترین مسائل کشور را شامگاه (یک‌شنبه) 12 دی‌ماه در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم شریف ایران اسلامی در میان خواهد گذاشت. پرویز اسماعیلی دیروز با اعلام این خبر افزود: دکتر روحانی مهم‌ترین مسائل روز کشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و همچنین موضوعات منطقه‌یی و بین‌المللی را مطرح خواهد کرد. این برنامه بعد از خبر ساعت 21 شبکه اول سیما و همچنین رادیو سراسری به‌طور زنده پخش خواهد شد.

آمادگی ستاد انتخابات کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیکی؛ ایسنا رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور گفت: وزارت کشور توان و آمادگی کامل برای برگزاری تمام فرآیند‌های انتخابات در 10هزار شعبه اخذ رای به صورت الکترونیکی را دارد.

امیر شجاعان با اشاره به برگزاری جلسات مستمر و کارشناسی با شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی با توجه به آمادگی کامل از سوی وزارت کشور، اظهار داشت: فرآیند انتخابات شامل 25 مورد است که اکثر موارد به جز اخذ رای و شمارش به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و امیدواریم در انتخابات سال 96، اخذ رای و شمارش آرا نیز با هماهنگی شورای نگهبان به صورت الکترونیکی برگزار شود.

نشست مشترک هیات‌رییسه مجلس و متقاضیان استیضاح وزیر راه؛ ایسنا غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم گفت: جلسه مشترک متقاضیان استیضاح با عباس آخوندی برگزار شد. نماینده رشت ادامه داد: مردم انتظار دارند نمایندگان‌شان در مجلس نسبت به این موضوع واکنش مناسبی نشان دهند. این استدلال به هیچ‌وجه قابل قبول نیست، چون 6ماه به پایان این دولت باقی مانده است عملکرد وزرا در بوته نقد مجلس قرار نگیرد. وی با رد سیاسی بودن استیضاح وزیر راه و شهرسازی از واکنش هیات‌رییسه مجلس و متقاضیان استیضاح برای رفع پاره‌یی ابهامات که موجب تاخیر در رسیدگی مجلس به این مساله شده است سخن گفت.

دفترم توسط وزارت اطلاعات دولت قبل شنود می‌شد؛ ایلنا علی مطهری، نایب‌رییس مجلس درباره ‌آخرین وضعیت پرونده‌های شیراز، مشهد و شنود از دفتر شخصی‌اش گفت: این پرونده‌ها براساس قوانین و چارچوب‌های مشخص در حال رسیدگی است. او با بیان اینکه منتظر گزارش کمیسیون شورا‌ها در مورد حادثه مشهد است، ادامه داد: عوامل اصلی حادثه شیراز نیز مشخص شده‌اند که باید با آنها نیز برخورد شود. مطهری با بیان اینکه گذاشتن شنود در دفتر کاری او از سوی وزارت اطلاعات دولت قبل بوده است، اظهار کرد: طبق اعلام وزارت اطلاعات با عاملان این موضوع نیز برخورد شده و از مجموعه وزارت اطلاعات اخراج شدند.

وزارت کشور در مورد گورخواب‌ها به مجلس گزارش دهد؛ ایسنا حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مازنی، نماینده تهران در مجلس گفت: از مسوولان منطقه شهریار و وزارت کشور درخواست می‌کنم موضوع را به فوریت بررسی کنند و گزارشی به مجلس ارائه کنند تا مجلس در جریان موضوع قرار گیرد و این تصور به وجود نیاید که ما به چنین پدیده‌هایی عادت کرده‌ایم. ما باید چنین مسائلی که به آبرو و حیثیت کشور مربوط است را به دقت بررسی کنیم و به صورت موردی و کلان با آن مقابله کنیم. وی با بیان اینکه سیاست‌ها برای برخورد با معضلات اجتماعی نباید موضعی و موردی باشد، تصریح کرد: ما باید چنین پدیده‌هایی که چهره کشور را بد جلوه می‌دهد به دقت شناسایی کنیم و سیاست‌های کلان خود را در جهت ایجاد عدالت، برابری، فقرزدایی و حل مشکلات قرار دهیم. به هر حال این موضوع چه واقعی باشد چه صوری، ضعف مدیریت در سطح کلان جامعه و سوء‌تدبیر را نشان می‌دهد و زیبنده نظام نیست.

سفیر ایران در سوریه انتخاب شد؛ انا یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه انتخاب جواد ترک‌آبادی، سفیر اسبق ایران در سودان را به عنوان سفیر کشورمان در دمشق تایید کرد. وی اظهار داشت: «البته روند رسمی انتخاب سفیر این است که باید به ریاست‌جمهوری معرفی شود و سپس استوارنامه خود را در کشور مربوطه تقدیم کند. هنوز هیچ کدام از این مراحل طی نشده، اما آقای ترک‌آبادی تا این لحظه قطعی‌ترین گزینه است.»

سفر رییس‌جمهوری چین به ایران، نخستین خبر برتر شین هوا در سال ۲۰۱۶؛ ایرنا خبرگزاری رسمی چین سفر شی جین پینگ، رییس‌جمهوری این کشور به خاورمیانه در سال 2016 به‌ویژه سفر به تهران را به عنوان نخستین خبر مهم از 10 رویداد انتخابی برای این سال برگزید. ‌شین هوا خاطرنشان کرده است، از آنجا که این کشورها به خصوص ایران در مرکز ثقل برنامه «شی» برای ایجاد راه ابریشم نوین قرار گرفته‌اند، این خبر در صدر دیگر رویدادهای مهم سال ۲۰۱۶ میلادی از دیدگاه شین هوا در نظر گرفته شده است.

نمی‌توانم کاری برای نرگس کلباسی انجام دهم؛ ایسنا در حالی که سوشما سوارج، وزیر امور خارجه هند روز جمعه از درخواست خود برای ارائه گزارش درباره پرونده نرگس کلباسی خبر داد، اما وی روز گذشته با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود گفت که نمی‌تواند درخصوص این پرونده کاری انجام دهد. سوارج در پیام خود آورده است: من از دولت اودیشه (ایالتی در شرق هندوستان) گزارشی دریافت کرده‌ام مبنی بر اینکه نرگس کلباسی اشتری از سوی دادگاه به یک سال حبس و جریمه نقدی بالغ بر 300 هزار روپیه محکوم شده است. دادگاه استیناف (تجدیدنظر) قرار آزادی به قید وثیقه تا زمان برگزاری دادگاه تجدیدنظر برای وی صادر کرده است. این یک دستور قضایی است و موضوع نیز تحت بررسی قضایی قرار دارد، بنابراین من نمی‌توانم در این پرونده کمکی انجام دهم.

ابلاغ 8 قانون مصوب مجلس؛ فارس حسن روحانی رییس‌جمهوری در نامه‌های جداگانه به وزارت امور اقتصادی و دارایی، 8 قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد. به گزارش ایرنا، رییس‌جمهوری «قانون موافقتنامه همکاری‌های اقتصادی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری چک»، «قانون موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری متحده تانزانیا» و «قانون موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه در زمینه همکاری و کمک متقابل اداری در امور گمرکی» را به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.

انتقال 10 میلیارد دلار از عایدی‌های ایران؛ ایسنا روزنامه واشنگتن پست امریکا گزارش داد، مقامات کنونی و پیشین امریکا مدعی شدند دولت ایران از سال 2013 به دلیل رفع تحریم‌ها در پی حصول یک توافق هسته‌یی موقت با گروه 1+5 به صورت نقد و طلا به حدود 10 میلیارد دلار دسترسی پیدا کرده که بخشی از آن بابت آزاد شدن درآمدهای نفتی مسدود شده ایران بوده که در بانک‌های خارجی قرار داشته و به تهران منتقل شده است.

مشاهده صفحات روزنامه