از منطقه

۱۳۹۵/۱۰/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۰۵۱

83کشته و زخمی در پی 2 انفجار در بغداد

به گفته پلیس 2 انفجار در بازاری شلوغ در پایتخت عراق دست‌کم ۲۸نفر را به کشتن داد و بیش از ۵۴ نفر را زخمی کرد. هنوز گروهی مسوولیت این انفجارها را بر عهده نگرفته است. به گزارش دویچه وله، دو انفجار در بامداد شنبه پایتخت عراق را لرزاند. این دو انفجار در منطقه تجاری پرازدحام سنک در نزدیکی فروشگاه‌های قطعات یدکی خودرو رخ داد. ابتدا پلیس اعلام کرده بود که هر دو حمله حاصل انفجار بمب‌های کنار جاده‌یی بوده‌اند. اما بعد یک مقام وزارت کشور عراق به رویترز گفت: یکی از این حملات انتحاری بوده و دیگری به واسطه انفجار بمبی جاسازی‌شده رخ داده است. بنا به آخرین گزارش پلیس عراق هر دو انفجار انتحاری بوده‌اند.


کردهای سوریه قانون اساسی تصویب کردند

کردها قانون اساسی را برای نظام فدرالی در مناطق تحت تصرفشان در شمال سوریه تصویب کردند که به قرارداد اجتماعی معروف شده تا امور این مناطق را تا زمان برگزاری انتخاباتی در ماه‌های آینده سازماندهی کنند. به گزارش روسیا الیوم، پس از نشستی که سه روز به طول انجامید، شورای موسسان نظام فدرال با حضور ۱۶۵شخصیت از سه بخش کردنشین و مناطقی که اخیرا تحت تصرف درآوردند، «قرارداد اجتماعی» را برای اداره امور منطقه تصویب کرد. این قانون اساسی نیروهای دموکراتیک سوریه را نیروهای دفاعی مسلح برای نظام فدرال در شمال سوریه به شمار می‌آورد. کردها در ۱۷ مارس در کنفرانسی با مشارکت گروه‌های عربی، سریانی، ارمنی و دیگر نژادها از تشکیل نظام فدرال در مناطق تحت تصرف آنها در شمال سوریه خبر دادند.


امریکا ۷ شرکت پاکستانی را تحریم کرد

وزارت تجارت آمریکا 7شرکت پاکستانی را در ارتباط با برنامه موشکی این کشور تحریم کرده است. به گزارش خبرگزاری پی.‌تی.‌ای، وزارت تجارت آمریکا در بیانیه‌یی اعلام کرد که این هفت نهاد حقوقی پاکستانی به فهرست تحریمی تنظیم مقررات صادرات امریکا افزوده شده‌اند و از سوی دولت واشنگتن به‌خاطر ارتباط با برنامه موشکی پاکستان مورد تحریم قرار گرفته‌اند. این هفت شرکت حقوقی شامل احد اینترنشنال، مجتمع تسلیحات هوایی، پی‌وی‌تی، مجتمع تکنولوژی نیروی دریایی، کمیسیون علوم و مهندسی ملی، مهندسی نیو اوتو و سرویس‌های جهانی تجهیزند که همگی تحت امر دولت اسلام‌آباد هستند. پاکستان هرگونه اقدام نادرست در ارتباط با برنامه‌های هسته‌یی و موشکی خود را رد کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه