اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۱۰/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۰۶۷

پرداخت تسهیلات بانکی به 80 بنگاه در ایلام

ایلام رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: 80 بنگاه اقتصادی تولیدی و صنعتی در این استان تاکنون در راستای بسته حمایتی دولت و طرح رونق‌بخشی فضای کسب و کار تسهیلات بانکی دریافت کردند. یارالله نصیری دیروز اظهار کرد: پرداخت تسهیلات به این واحدهای صنعتی و تولیدی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و راهکارهای دولت با هدف رفع موانع تولید و اشتغال بوده است. وی افزود: نزدیک به 600 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای تامین مواد اولیه، نقدینگی، به‌روزر‌سانی تجهیزات و خط تولید بنگاه‌های صنعتی و رفع موانع و مشکلات تولیدی آنها از سوی بانک‌های عامل استان پرداخت شده است.


مدیران اجرایی پیگیر جذب اعتبارات ملی باشند

شهرکرد استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید پیگیر جذب اعتبارات ملی بیشتری برای سال آینده باشند. قاسم سلیمانی دیروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امسال بودجه برخی ردیف‌های اعتباری در بخش راه و اجرای شبکه‌های فاضلاب شهری و روستایی در سطح ملی کاهش یافته از همین‌رو مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید به‌منظور بهبود وضعیت و جذب اعتبارات بیشتر پیگیری‌های لازم را انجام دهند.


اشتغال مانع اعتیاد مجدد بهبودیافتگان است

سمنان استاندار سمنان گفت: ایجاد اشتغال پایدار برای معتادان بهبودیافته، مانع از بازگشت آنها به دامان اعتیاد می‌شود. محمدرضا خباز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در استانداری سمنان اظهار کرد: مهم‌ترین راه برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی ازجمله اعتیاد و طلاق، مردمی‌کردن مبارزه و فعالیت‌های پیشگیرانه است. وی از اعتیاد و طلاق به عنوان بیشترین آسیب‌های اجتماعی مبتلابه کشور و استان نام برد و افزود: جدی‌ترین راه برای مقابله با شیوع این بلاهای خانمان‌سوز پیشگیری است.


پیشرفت 80 درصدی پروژه‌های خراسان رضوی

مشهد استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های استان باید سهم پروژه‌های خود را از دستگاه‌های بالاتر دریافت کنند، عنوان کرد: اکثر پروژه‌های استانی، پیشرفت بالای 80 درصد داشته است. علیرضا رشیدیان دیروز در هشتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان که در سالن اجتماعات استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به مصوبه دولت در هفته گذشته، تامین اعتبارات لازم برای استان‌ها تایید شده و به سازمان‌های مربوطه ابلاغ شده است.


اجرای عملیات احداث بزرگراه مهران - دهلران

ایلام محمدرضا مروارید از انعقاد قرارداد فاینانس داخلی احداث بزرگراه مهران تا دهلران خبر داد و اظهار کرد: این قرارداد به ارزش 180 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی منعقد شده و در آینده‌یی نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود. استاندار ایلام اضافه کرد: طول این پروژه 120 کیلومتر بوده و با احتساب 20 کیلومتری که قبلا انجام شده به 140 کیلومتر خواهد رسید. مروارید مدت اجرای این پروژه را 2سال اعلام کرد.


10میلیارد ریال صرف نگهداری فضای سبز

بجنورد شهردار بجنورد از هزینه‌کرد یک میلیارد تومانی در بخش حفظ و نگهداری فضاهای سبز شهری خبر داد و گفت: این اعتبار صرف به‌روزرسانی تجهیزات پارکی‌، احیای فضای سبز و تامین تاسیسات موردنیاز در پارک‌های شهر شده است. کیوان دژهوت اظهار داشت: امسال در پارک دوبرار که دارای وسعت 200 هکتاری است و 85 هکتار آن تحت مدیریت شهرداری است‌‌، اقدامات متعددی در ایجاد پارک انجام گرفت. شهردار بجنورد گفت: تامین تاسیسات، نصب مبلمان در بخشی از این پارک، فنس‌کشی‌، لوله‌گذاری و آب‌رسانی‌، تامین روشنایی و نصب درب ورودی در این پارک ازجمله اقداماتی است که شهردار به آن اشاره کرد.


خوشحالی از جریان دوباره آب در سیمینه رود

مهاباد رییس اداره حفاظت محیط‌زیست بوکان در جنوب آذربایجان غربی به بارش‌های مناسب باران و برف در سرشاخه‌های رودخانه سیمینه رود اشاره کرد و گفت: این رودخانه دوباره زنده شد تا اهالی به‌ویژه کشاورزان منطقه با خوشحالی برای دیدن جریان آب به سیل بند روستای «کوسه» و «پارک ساحلی» این شهرستان بشتابند. محمد احمدی دیروز با اشاره به اینکه هم‌اکنون آب وارد حوضه آبریز بوکان شده است، افزود: رودخانه پرآب سیمینه رود باتوجه به خشکسالی‌های پی‌درپی از سال 1385 خورشیدی از حالت دایمی خارج و به رودخانه فصلی تبدیل شده بود. به گفته وی، آب این رودخانه هم‌اکنون از شهر بوکان خارج شده و به طرف شهرستان میاندوآب و اراضی کشاورزی این شهرستان در حال حرکت است.


برگزاری مسابقات ملی مهارت فرش در ارومیه

ارومیه نخستین دوره از مسابقات ملی مهارت فرش در ارومیه آغاز شد تا نفرات برتر 28 استان کشور در 2 حرفه بافت و طراحی با یکدیگر به رقابت بپردازند و هنرهای بومی استان‌های مختلف کشور را به نمایش بگذارند. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی روز شنبه در آیین آغاز این مسابقات گفت: پسابرجام فرصتی برای عرض‌اندام دوباره و صادرات فرش اصیل ایرانی و آذربایجانی در عرصه جهانی است. وی افزود: موضوع ایجاد اشتغال جدید و حفظ اشتغال موجود در صنعت فرش، همچنین پیگیری رفع مسائل و مشکلات بیمه‌یی قالی‌بافان ازجمله موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.


سود بیش از 7 درصد ممنوع

اهواز معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: انتظار داریم فروشندگان کالای خانگی ضریب سود قانونی را رعایت کنند و با فروشندگانی که بیش از 7 درصد سود روی کالای خانگی بکشند، برخورد خواهیم کرد. ابوالقاسم کوره‌چینی بیان کرد: روزانه نزدیک به 15 اکیپ دونفره بازرسی وارد بازار شده و با متخلفان برابر قانون نظام صنفی و قانون تعزیرات حکومتی برخورد می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه