اخبار شهری

۱۳۹۵/۱۰/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۰۷۷

کیفیت هوا نزدیک به «شرایط اضطرار»

کیفیت هوای تهران دیروز برای دومین روز متوالی در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت؛ این روند لحظه به لحظه در حال افزایش و رسیدن به شرایط اضطرار است.

به گزارش تسنیم، کیفیت هوای استان تهران که هفته گذشته فقط برای یک روز بر اثر وزش باد و باران در شرایط سالم قرار گرفته بود، دوباره از جمعه به وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و بیماران رسید.

کاهش کیفیت هوا، مسوولان محیط زیست را دوباره به تمهیدات تکراری همچون افزایش محدوده زوج و فرد، عدم فروش طرح ترافیک روزانه و تعطیلی معادن شن و ماسه مجبور کرد. روز گذشته نیز شرایط کیفیت هوا در استان تهران از ابتدای صبح برای گروه‌های حساس، بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، سالمندان و کودکان ناسالم شد. بنا بر آخرین آمار به دست آمده از دستگاه‌های سنجش آلاینده‌ها، کیفیت هوای تهران به شرایط اضطرار رسیده و قرمز است و عدد اندازه‌گیری شاخص‌های ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون از 140 نیز عبور کرده است.


رانت، علت اصلی عدم واگذاری نمایشگاه‌ها به بخش خصوصی

مهدی تندگویان عضو کمیسیون شهرسازی شورای شهر علت عدم اصلی واگذاری نمایشگاه‌ها به بخش خصوصی را رانت اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، تندگویان با بیان اینکه رانت‌هایی که در زمینه برگزاری نمایشگاه است، مانع بزرگی است، گفت: وجود نیروی انسانی زیاد، درآمد و همچنین نگاه دولت به نمایشگاه که آن را یک امتیاز دولتی می‌بیند، از علل اصلی ناموفق بودن در بخش خصوصی است.

نایب‌رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران همچنین با بیان اینکه بنده بارها اعلام کردم که به هیچ‌وجه موافق نیستم، شهرداری سایت نمایشگاهی بسازد چراکه نه جزو شرح وظایف آن است و نه برنامه و درآمدی دارد، گفت: ایجاد نمایشگاه شهر آفتاب در شورای دوم به تصویب رسید و بر هر اساسی شورای دوم، نمایشگاه سئول را یک دلیل ایجاد ترافیک و علت قفل شدن تهران می‌داند، برهمین اساس با یک مصوبه شتاب‌زده شهرداری را ملزم می‌کند که مانع برگزاری نمایشگاه شود، این در حالی است که شهرداری در جایگاهی نیست که بتواند، مانعی برای برگزاری نمایشگاه شود.

وی ادامه داد: در این فضای شتاب‌زده از شهرداری خواسته شد یک سایت نمایشگاهی نیز بسازد هرچند که در شورای دوم مسائلی درخصوص برون‌سپاری به بخش خصوصی و ساخت شهر آفتاب از طریق جذب سرمایه‌گذاری خصوصی مطرح شده بود اما شهرداری نتوانست نسبت به جذب بخش خصوصی اقدام کند و از سرانه شهر، شهر آفتاب را ساخت.

تندگویان با بیان اینکه تاکنون 1700میلیارد تومان هزینه ساخت فاز اول نمایشگاه شده است، گفت: ساخت شهر آفتاب توسط شهرداری اتفاق غلطی است و من با آن موافق نیستم اما حالا سایتی با 1700 میلیارد تومان هزینه ساخته شده است که باید از آن بهره‌برداری شود حتی برای دسترسی به آن مترو نیز ساخته شده و لازم است در این سایت نمایشگاه برگزار شود ولی به دلیل درگیری‌هایی که بین دولت و شهرداری وجود دارد، یک صنعت در حال متضرر شدن است.

وی در توضیح این سخن خود عنوان کرد: من به عنوان مجری وقتی می‌خواهم نمایشگاهی برگزار کنم، باید از سازمان توسعه و تجارت مجوز بگیرم اما وقتی این سازمان به من مجوز برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب را ندهد، عملا نمی‌توانم اقدامی انجام دهم.


تخریب طبقه هفتم پاساژ علاالدین در حال انجام است

ناصر امانی معاون شهردار تهران با بازدید از مجتمع تجاری علاالدین آخرین اقدامات صورت گرفته برای اعمال قانون تخریب طبقه غیرمجاز ساخته شده در این مجتمع را تشریح کرد.

به گزارش تسنیم، امانی اعلام کرد: مدیریت شهری تلاش مضاعف داشته است تا ضمن اجرای کامل و دقیق رای کمیسیون ماده 100، مزاحمت و خدشه‌یی به فعالیت‌های مغازه‌ها و واحدهای تجاری مجاز سایر طبقات و مردمی که در حال تردد در آن هستند، وارد نشود. وی افزود: با در اولویت قرار دادن موضوع ایمنی شهروندان و با بهره‌گیری از مشاوره کارشناسان، اجرای کار با رعایت دقیق اصول و استانداردهای ایمنی (HSE) آغاز شد.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران ادامه داد: پس از نصب داربست روی پیاده‌روهای ضلع شمالی و شرقی ساختمان، محیط ایمن برای تردد شهروندان مهیا شد و سپس داربست و حصار کارگاهی در طبقه هفتم نیز نصب شد. پس از ایمن‌سازی تردد، اجرای رای کمیسیون ماده 100 با جمع‌آوری کامل پارتیشن‌ها و دیوارهای مغازه‌های واقع در طبقه هفتم ادامه پیدا کرد و سپس در‌ها و کرکره‌های مغازه‌ها جمع‌آوری و به بیرون از ساختمان منتقل شده است. ناصر امانی ادامه داد: در حال حاضر تمام قسمت‌های طبقه غیرمجاز جز ستون‌ها و سقف جمع‌آوری و به بیرون از ساختمان منتقل شده و در حال حاضر اجرای ایزوگام و عایق‌کاری کف طبقه هفتم در حال اجراست که پس از عایق‌کاری و کروم بندی، تخریب سقف و ستون‌ها با رعایت کلیه الزامات و استانداردهای ایمنی انجام خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه