باز هم نوبت ماهیگیری رسید

۱۳۹۵/۱۰/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۰۹۵

نخستین اثر تالیفی ایرانی در حوزه مثبت‌نگری برای سومین ‌بار منتشر شد. به گزارش هنرآنلاین «نوبت ماهیگیری» (مثبت‌نگری کاربردی و رهایی از افکار منفی)، تالیف محمد نوراللهی است که با مختصات بومی و بدون استفاده از منابع ترجمه به کندوکاو و ارائه راهکار در زمینه مثبت‌نگری و دوری از افکار منفی می‌پردازد.

محمد نوراللهی‌کنجانی که پیش از این، ترجمه‌ بیش از 20 اثر از ادبیات جادویی جهان را در کارنامه داشته درباره‌ اقبال مخاطبان ایرانی در سال‌های اخیر به کتاب‌هایی که در حوزه مثبت‌نگری منتشر شده‌اند، نوشته است:«شما هم توجهتان به این موضوع جلب شده که اخیرا در جامعه صحبت درباره مثبت‌نگری و تغییر و تحول فردی نسبت به قبل فراگیرتر شده است؟

شاید تا چند سال قبل کمتر کسی درباره این موضوع در تکیه کلام‌ها یا مشورت‌هایش صحبت می‌کرد و بیشتر صحبت‌های عمومی درباره شکوه و شکایت از شرایط بود اما چند سالی است که بیشتر در میان این شکوه و شکایت‌ها صحبت از مثبت‌نگری و ضرورت تحول فردی رنگ بیشتری به خود گرفته است. امروزه این باور که منشأ اثر شخصی در زندگی فردی و اجتماعی تاثیر بسزایی دارد، امری عجیب و غیرقابل باور نیست و روزانه مطالب بسیاری در این زمینه در فضای مجازی و گپ و گفته‌یی دوستانه منتشر و مطرح می‌شود.»

وی عنوان کرده است:«شاید بتوان ریشه این موضوع را به یک دهه گذشته مربوط دانست که کتاب‌های بسیاری در این زمینه منتشر شد و سمینارهای گسترده‌یی نیز از سوی مربیان مدیریت فکر در سراسر کشور آغاز شد و ادامه یافت و اصولا هر گاه حرکتی آغاز می‌شود، سریع تکثیر می‌شود اما همزمان نیز به طور طبیعی نیرویی مخالف آن به موازاتش شکل می‌گیرد. همین امر شاید موجب به وجود آمدن به ظاهر وقفه‌یی در مسیر حرکت آغازین باشد اما در صورت تداوم، راه خود را باز می‌کند و در یک جایی دیگر کاملا فراگیر می‌شود. در همان‌ سال‌ها فبلم و کتابی در ایران منتشر شد به نام راز. کتاب «نوبت ماهیگیری» (مثبت‌نگری کاربردی، رهایی از افکار منفی) از سوی انتشارات آرادمان به بهای 13هزار تومان در نوبت سوم انتشار به بازار نشر عرضه شده است.

مشاهده صفحات روزنامه