روی موج خبر

۱۳۹۵/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۱۵۰۸

سفیر ترکیه به وزارت خارجه احضار شد- ایرنا| در پی اظهارات غیرسازنده و ادعاهای مقامات ترکیه، «ابراهیم رحیم پور» معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه «رضا هاکان تکین» سفیر این کشور در تهران را ساعت 14 دیروز به این وزارتخانه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران را به وی

ابلاغ کرد.

تاکید موگرینی بر ادامه اجرای توافق هسته‌ای- ایسنا| فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مایک پنس، معاون رییس‌جمهور امریکا روز گذشته در بروکسل با یکدیگر دیدار و درباره مسائل مختلف از جمله افزایش روابط دوجانبه و تقویت همکاری‌ها برای مقابله با تروریسم رایزنی کردند. دفتر مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که موگرینی در این دیدار بر لزوم حفظ توافق هسته‌یی و اجرای کامل این توافق تاکید کرده است.

عضویت ایران در پروژه ایتر در مرحله نهایی است- ایسنا| بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به آخرین وضعیت مشارکت ایران در پروژه بین‌المللی گداخت هسته‌یی، گفت: بعد از سفر و بازدیدهای دو جانبه رییس سازمان انرژی اتمی ایران و رییس و اعضای پروژه بین‌المللی گداخت هسته‌یی و امضای قراردادهای همکاری، اقدامات خوب و مثبتی در این راستا صورت گرفته و تنها مرحله نهایی برای عضویت ایران در پروژه ایتر باقی مانده است.

ارزش قرارداد اس - 300 با ایران یک میلیارد دلار است- ایسنا| سرگئی جنروف رییس شرکت روس تک با اعلام این خبر که ارزش قرارداد فروش سامانه اس - 300 به ایران حدود یک میلیارد دلار است، گفت: تاکنون هیچ گونه قرارداد فروش سلاح دیگری به ایران در دستور کار قرار ندارد. گفتنی است، قرارداد اس - 300 میان روسیه و ایران که در سال 2007 حاصل شد، در سال 2010 به دستور ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه به حالت تعلیق در آمد. این قرارداد در ماه نوامبر از سرگرفته شد و در ماه اکتبر روسیه اعلام کرد که تحویل سامانه اس - 300 را بطور کامل به ایران تحویل داده است.

واکنش تند وزارت خارجه به اظهارات یک نماینده مجلس- ایلنا| روابط عمومی وزارت امور خارجه طی بیانیه‌یی در واکنش به اظهارات کریمی قدوسی نماینده مجلس شورای اسلامی درباره توافقات به اصطلاح هفت گانه تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی با طرف‌های امریکایی، ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد: این ادعا را کاملا بی‌اساس، مضحک و نمونه دیگری از افتراهای کذب همیشگی شخص ایشان نسبت به دستگاه دیپلماسی و وزیر امور خارجه کشور می‌دانیم که مصداق بارز عمل مجرمانه و قابل پیگرد است. در ادامه این بیانیه آمده است: جای تاسف است در حالی که اینگونه افتراهای کاملا بی‌اساس، هر بار مورد سوءاستفاده بدخواهان مردم و انقلاب اسلامی واقع شده و آنها را در رویارویی‌های خصمانه خود جری‌تر ساخته است، هیچ اقدامی برای جلوگیری از تکرار آن صورت نمی‌گیرد.

روسیه، ایران و ترکیه بازیگران اصلی در حل مساله سوریه هستند- ایسنا| برت مک گورک نماینده ویژه رییس‌جمهور امریکا در ائتلاف موسوم به مبارزه علیه داعش در پنجاه و سومین کنفرانس سالانه امنیتی مونیخ که از روز جمعه آغاز شده است، گفت که روسیه، ترکیه و ایران بازیگران اصلی در حل مناقشه سوریه هستند. وی افزود: من فکر می‌کنم ابتکار مذاکرات آستانه که با حمایت روسیه، ترکیه و ایران آغاز شده، بسیار مهم است چراکه در بسیاری از بخش‌های سوریه که جنگ در آن جریان دارد، آنها از نفوذ بالایی برخوردارند.

شورای نگهبان برنامه ششم را تایید کرد- ایسنا| علی مطهری نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه دیروز مجلس را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر سیدتقی کبیری نماینده خوی که اظهار داشت، شما در پاسخ به تذکری گفتید برنامه ششم توسط شورای نگهبان تایید شده، اما احتمالا احکام دایمی برنامه تایید شده باشد و هنوز برنامه ششم نهایی نشده است، گفت: یک ساعت پیش به من این طور خبر دادند که برنامه ششم تایید شد.

نگاه رهبر معظم انقلاب در امر کتابخوانی باید الگو باشد-تسنیم| وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه سومین دوره طرح انتخاب پایتخت کتاب گفت: نگاه رهبر معظم انقلاب در امر کتابخوانی باید الگویی برای تمام نقاط و مردم کشور باشد چرا که امروز هیچ توجیهی برای کتاب نخواندن وجود ندارد. سیدرضا صالحی امیری گفت: این جمع حاضر در تالار وحدت نمادی از یک ایران کوچک است. ما با نگاه‌های مختلف قومیت و مذاهب گوناگون، ذیل یک صف جمع شده‌ایم تا درباره کتاب سخن بگوییم. وی ادامه داد: مبادا کسی از اینکه در این رقابت برنده نشده احساس نگرانی کند. همه شما برنده هستید و بنابر روال موجود باید فردی را به عنوان برگزیده اعلام کنیم.

ساختار و ماموریت‌های پلیس فتا باید تغییر کند-ایلنا| رییس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی گفت: بیش از 28 مرکز و دانشگاه در حوزه فناوری به ما کمک می‌کنند و با اندیشمندان هم در ارتباط هستیم. سردار احمدرضا رادان، ادامه داد: اگر پیچیدگی‌های آینده در این حوزه‌ هم باشد پلیس فتا یا حوزه فناوری ناجا در آینده باید تغییر کند. این تغییر چه در سازمان، چه در ساختار و چه در انجام ماموریت‌ها باید وجود داشته باشد تا از آنها

استفاده کنیم.

الزامی بودن ارائه گواهی عدم سوء پیشینه داوطلبان انتخابات شورا- ایسنا| ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 2 خود اعلام کرد که براساس تبصره 3 ماده 26 قانون انتخابات شوراها، ارائه گواهی عدم سوءپیشینه از سوی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هنگام ثبت نام الزامی است بنابراین در راستای سهولت در فرآیند ثبت نام، داوطلبان از هم‌اکنون می‌توانند جهت دریافت گواهی مذکور به دفاتر پلیس +10 در سراسر کشور مراجعه نمایند.

مشاهده صفحات روزنامه