از منطقه

۱۳۹۵/۱۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۱۵۳

لغو خودمختاری مناطق قبیله‌ای پاکستان

دولت پاکستان برنامه‌های خود برای ادغام مناطق قبیله‌نشین این کشور با جریان اصلی سیاسی را اعلام کرد. اقدامی که با هدف پایان بخشیدن به سیستم حکومت خودمختار این مناطق صورت گرفته است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این اقدام از سوی منتقدان با هدف سرکوب توسعه و دامن زدن به افراط‌گرایی تعبیر شده است؛ اما دولت اسلام‌آباد می‌گوید؛ هدفش از این برنامه ادغام مناطق قبیله‌نشین با جریان اصلی سیاسی کشور و پایان دادن به چند دهه حکومت خودمختار این مناطق هم‌مرز با افغانستان است.


حمله به ساختمان روزنامه جمهوریت ترکیه

منابع خبری ترکیه اعلام کردند که روز جمعه ساختمان روزنامه جمهوریت که روزنامه منتقد دولت این کشور محسوب می‌شود، مورد حمله قرار گرفت. برخی گزارش‌ها از تیراندازی به ساختمان این روزنامه در استانبول حاکی بود. گفته می‌شود یک فرد مسلح سوار بر خودرو دو بار به طرف ساختمان روزنامه تیراندازی کرده است. نیروهای پلیس به محل حمله اعزام شدند و تحقیقات در مورد عامل این حمله آغاز شده است.


تعداد آوارگان موصل به بالاترین حد رسید

سازمان ملل متحد با اشاره به درگیری‌های شدید میان گروه تروریستی داعش و نیروهای عراقی در غرب موصل و حملات داعش علیه پایگاه‌های نیروهای عراقی در بخش جنوب غربی این شهر اعلام کرد که فرار ‌صدها غیرنظامی از این شهر همچنان ادامه دارد. به گزارش اسکای نیوز عربی، سازمان ملل در بیانیه‌یی اعلام کرد: درگیری‌ها و عملیات‌ها با هدف آزادسازی موصل به عنوان آخرین پایگاه داعش در عراق موجب آوارگی تعداد زیادی از مردم این شهر شده است. به‌طوری که آمار آوارگان عملیات اخیر بسیار بیشتر از تعدادی است که از ابتدای عملیات نظامی موصل از حدود چهار ماه و نیم گذشته ثبت شده است.


افزایش همکاری‌های نظامی عربستان و مالزی

هشام‌الدین حسین، وزیر دفاع مالزی روز جمعه از افزایش همکاری نظامی کشورش با عربستان خبر داد و به گونه‌یی از سیاست آل‌سعود در یمن دفاع کرد. به گزارش ایرنا، وزیر دفاع مالزی در بیانیه‌یی اعلام کرد که کشورش و عربستان سعودی برای افزایش همکاری‌ها برای نظارت بر توسعه فعالیت افراط‌گرایان و گروه‌های تروریستی در سراسر جهان به توافق رسیده‌اند. وی افزود: «مالزی و عربستان تصمیم‌های جدی در خصوص وضعیت بی‌ثبات حال حاضر خاورمیانه اتخاذ می‌کنند، به‌ویژه کسانی که علیه دو مسجد مقدس در عربستان‌سعودی تهدید خشونت‌آمیز انجام می‌دهند.»

مشاهده صفحات روزنامه