اولویت تسهیلات کشاورزی با پرورش ماهی و کشت گلخانه‌ای

۱۳۹۵/۱۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۱۷۲

گروه اقتصاد اجتماعی

وزیر جهاد کشاورزی که آخر هفته را در استان بوشهر و به بازدید از برنامه‌های توسعه‌یی بخش کشاورزی در این استان گذراند، در جریان این سفر گفت: «با توجه به اینکه پرورش ماهی در قفس و کشت گلخانه‌یی ازطرح‌های مهم اقتصاد مقاومتی است، رویکرد اصلی این وزارتخانه در اولویت قرار گرفتن پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران این بخش‌هاست.»

به گزارش ایرنا، محمود حجتی روز پنج‌شنبه در جریان بازدید از نخستین شرکت تولید‌کننده بچه ماهی کشور در استان بوشهر افزود: «با توجه به کاهش ذخائر آبزیان دریایی توسعه و گسترش تولید بچه‌ ماهی رویکردهای اصلی وزارت جهاد کشاورزی است. در این ارتباط پرورش ماهی در قفس از طرح‌های مهم اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود از این‌رو نسبت به اجرای طرح‌های این حوزه اهتمام ویژه داریم. محدودیت ذخایر آبزیان و کاهش میزان تولید صید و صیادی در سال‌های اخیر توسعه مراکز پرورش آبزیان را حائز اهمیت ویژه‌یی کرده است.»

حجتی با اشاره به اینکه سواحل کشور ظرفیتی بسیار مهم برای پرورش آبزیان است ادامه داد: «انتظار می‌رود در آینده زنجیره تولید از طریق ماهی مولد در شرکت راموز برای تامین بچه ماهی سایت‌های پرورشی کامل شود. بر‌اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پرورش ماهی در قفس در دریا در اولویت قرار دارد که در این راستا استان بوشهر پیشرو است. ظرفیت تولید ماهی در قفس در استان بوشهر 350هزار تن در سال است، اکنون مجوز 40هزار تن پرورش ماهی در قفس در آبهای استان بوشهر صادر شده ‌که با توجه به حمایت‌های لازم پرداخت تسهیلات به این بخش در اولویت قرار گرفته است. به این ترتیب پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر به 200هزار تن در سال خواهد رسید.»

او با اشاره به اینکه مسوولان استان بوشهر نیز حمایت و پشتیبانی‌های لازم از پرورش‌دهندگان ماهی در قفس ارائه می‌کنند، گفت: «با توجه به ظرفیت این استان در اجرای طرح یاد شده با استفاده از ظرفیت خدادادی دریا این طرح منشأ تحولات بزرگی در کنار ساحل است. پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران بخش آبزیان در اولویت قرار داد. طرح‌های پرورش ماهی در قفس و کشت گلخانه‌یی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی در پرداخت تسهیلات است. براساس سیاست‌های اقتصادی مقاومتی پرورش ماهی در قفس سال آینده تسریع می‌یابد و این در حالی است که از تولیدکنندگان این بخش حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم صورت می‌گیرد.»

حجتی با تاکید بر پرداخت تسهیلات به کشت گلخانه‌یی نیز گفت: «با توجه به نقش کشت گلخانه‌یی در صرفه‌جویی آب پرداخت تسهیلات به این بخش و پرورش ماهی در قفس در اولویت قرار دارد.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر