روی موج خبر

۱۳۹۵/۱۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۹۲۴

سفر وزیر ارتباطات به روسیه- ایرنا| محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و روسیه صبح روز گذشته در راس یک هیات وارد مسکو پایتخت این کشور شد. واعظی در این سفر علاوه بر مذاکره با الکساندر نوواک، وزیر انرژی و همتای روسی خود در کمیسیون مشترک همکاری‌ها، نیکلای نیکیفروف وزیر ارتباطات و رسانه‌های جمعی همچنین ایگور شووالف، معاون اول نخست‌وزیر روسیه برنامه‌ریزی برای انجام سفر حسن روحانی به روسیه را نیز در دستور کار خود دارد.

دعوت از ایران برای دور بعدی مذاکرات افغانستان- ایسنا| انتقادات شدید کابل به نشست افغانستان در مسکو سبب شده است تا روسیه ترغیب شود ایران، هند و افغانستان را نیز به دور بعدی این مذاکرات دعوت کند. گفتنی است، مسکو در ماه دسامبر نشستی با حضور مقامات بلندپایه چین و پاکستان با موضوع حل پیچیدگی‌های امنیتی افغانستان برگزار کرد که این نشست با واکنش و انتقادات شدید مقامات افغان به دلیل عدم حضورشان در این رایزنی‌ها مواجه شد.

عادت نتانیاهو به جعل تاریخ و تحریف تورات- ایلنا| محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به ادعاهای اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سفر اخیرش به روسیه در توییتر نوشت:«نتانیاهو برای به‌ کرسی نشاندن دروغ‌های نژادپرستانه خویش درخصوص ملتی که 3بار یهودیان را نجات داده است به تاریخ مجعول و تحریف تورات پناه می‌برد. این عادت اوست. وی همچنین به عنوان ضمیمه پیام توییتری خود آورده است: کتاب استر بیان می‌کند که چگونه خشایارشاه در چنین روزی یهودیان را از توطئه‌هامان نجات داد؛ دوباره در زمان کوروش، پادشاه ایران یهودیان را از اسارت در بابل رهانید و در زمان جنگ جهانی دوم که یهودیان در اروپا کشتار می‌شدند، ایرانیان به آنان پناه دادند.»

ورود هیات ایرانی به قزاقستان برای شرکت در مذاکرات آستانه3- ایرنا| هیات ایران به ریاست حسین جابری‌انصاری، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه برای شرکت در کنفرانس آستانه 3 درباره سوریه، صبح دیروز عازم قزاقستان شد. گفتنی است غیرت عبدرحمان‌اف، وزیر خارجه قزاقستان دیروز طی سخنانی در این خصوص تاکید کرد: دور بعدی مذاکرات بین طرف‌های سوری در شهر آستانه به کشورهای تضمین‌دهنده بستگی خواهد داشت.

پیام کتبی روحانی به امیر کویت- ایرنا| پیام کتبی حسن روحانی، رییس‌جمهوری کشورمان خطاب به شیخ صباح الاحمد، امیر کویت روز گذشته تسلیم وزیر امور خارجه این کشور شد. این پیام در دیدار علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران با شیخ صباح الخالد الصباح، معاون اول نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه کویت به وی داده شد. گفتنی است، وزارت امور خارجه کویت در خبری ضمن تایید این خبر اشاره‌یی به محتوای این پیام نکرد.

عملکرد امسال دولت در اقتصاد مقاومتی افتخارآفرین است-پاد| جهانگیری فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی اقدامات صورت گرفته در سال 95 برای اجرای اقتصاد مقاومتی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مجموعه عملکرد اقتصاد مقاومتی در سال 95 قابل دفاع و برای کشور افتخارآفرین است. معاون اول رییس‌جمهور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که دیروز به ریاست او برگزار شد همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده درخصوص عملکرد سازمان امور مالیاتی کشور که توسط رییس این سازمان ارائه شد، افزود: یکی از جهت‌گیری‌های اقتصاد مقاومتی کاهش اتکای اقتصاد کشور به نفت و افزایش سهم مالیات در درآمدهای کشور است که انصافا اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است. وی ادامه داد: سامانه مناسبی در سازمان امور مالیاتی کشور راه‌اندازی شده که بخش زیادی از اموری که توسط اشخاص انجام می‌شد به شکل الکترونیکی انجام می‌شود و این موضوع نقش موثری در کاهش فساد و افزایش شفافیت در امور مالیاتی کشور داشته است.

وزیر کشور 5 فرماندار جدید را منصوب کرد-ایرنا| عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در احکامی جداگانه فرمانداران شهرستان‌های مشکین شهر، کمیجان، شهربابک، رازوجرگلان و چاوگان را منصوب کرد. وی در احکامی جداگانه میرعلی رحیمی زادتولون، سیامک سلیمانی، علیرضا اسدی‌کرم، محمد زارعی‌هدک و مهدی اسدپورنجف‌آبادی را به تربیت به سمت فرمانداران شهرستان‌های مشکین شهر در استان اردبیل، کمیجان در استان مرکزی، شهر بابک در استان کرمان و راز و جرگلان و چاوگان در استان اصفهان منصوب کرد.

توضیح وزیر دادگستری در مورد شکایت دولت از حمید روحانی- ایلنا| مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری در مورد شکایت دولت از حمید روحانی گفت: این یک شکایت اولیه است. باید ببینیم در این مورد دادسرا چه اقدامی انجام می‌دهد و آیا تاکنون فرد مورد شکایت را احضار کرده یا خیر؟ البته این مسائل هم قابل ذکر نیست اگر هم موضوعی باشد توسط سخنگوی قوه قضاییه اعلام می‌شود. وی در پاسخ به این سوال که شکایت دولت از حمید روحانی به کجا رسید؟ گفت: در این مورد باید از معاونت حقوقی دولت و سخنگوی قوه قضاییه سوال بپرسید.

صدور بخشنامه مهم ستاد انتخابات کشور- تسنیم| شرایط پیش ثبت‌نام داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در دفاتر پیشخوان دولت در بخشنامه ستاد انتخابات کشور اعلام شد. شجاعی کیاسری، رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات کشور گفت: در این بخشنامه آمده است:«کلیه داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر از روز سه‌شنبه مورخ 24/12/95 می‌توانند با در دست داشتن مدارک ذیل به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و نسبت به پیش ثبت‌نام اقدام به عمل آورده و با در دست داشتن رسید پیش ثبت‌نام و شماره پیگیری و اصل مدارک زیر از تاریخ 30/12/95 لغایت 06/01/96 جهت تکمیل ثبت‌نام به فرمانداری‌های کشور مراجعه کنند.»

مذاکرات راه‌اندازی حج درحال نهایی شدن است- صدا و سیما| سیدعلی قاضی‌عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه مذاکرات حج آینده درحال نهایی شدن است، تصریح کرد: تاکنون توافق‌ها با طرف سعودی به صورت مطلوبی انجام شده است. وی دیروز در جمع اعضای شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت افزود: امیدواریم با توجه به توافق‌های صورت گرفته، راه برای برگزاری حجی مطلوب، آرام و عزتمندانه فراهم شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر