گمرک

۱۳۹۵/۱۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۹۲۷

پذیرش حداکثر ۱۰ درصد اختلاف ارزش کالا

اختلاف ارزش استنباطی از سوی گمرک با دامنه تغییرات تا ۱۰درصد برای انواع محصولات وارداتی به استثنای ۱۰ قلم کالا قابل پذیرش شد.

به گزارش گمرک ایران، معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران براساس مصوبات شورای فناوری اطلاعات و برای تسهیل، تسریع و شفاف‌سازی در امور ترخیص کالا و حمایت از تولید ملی و در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بخشنامه جدیدی به گمرکات سراسر کشور ابلاغ کرد. این بخشنامه از سوی فرود عسگری معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در 6 بند ابلاغ شده است. براساس این بخشنامه ارزش اظهاری کالاهای وارده با رویه بانکی (ارز مبادله‌یی) تا سقف مأخذ 15درصد حقوق ورودی، با توجه به اختلاف نرخ ارز رسمی اعلامی از سوی بانک مرکزی با ارز آزاد مستند به ماده 14 قانون امور گمرکی پذیرفته و صرفا در موارد ظن بیش ‌بود، پس از ترخیص کالا و اعلام مراتب به بانک عامل مبنی بر عدم تسویه از طریق سامانه جامع گمرکی برای بررسی و اعلام نظر نهایی با دفتر بررسی و تعیین ارزش و تعرفه مکاتبه شود.


ترخیص کالا ۲۴ ساعته شد

گمرک ایران از ۲۴ ساعته شدن ترخیص کالا تا انتهای سال جاری خبر داد و تاکید کرد که در صورت افزایش تعرفه و حقوق ورودی برخی کالاها از سوی دولت، کالاهایی که از قبل در انبار گمرک مانده است، مشمول افزایش تعرفه، محدودیت یا ممنوعیت‌های جدید نمی‌شوند. مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، در راستای ارائه خدمات گمرکی مطلوب به مراجعان و تسهیل و تسریع در انجام خدمات گمرکی اطلاعیه‌یی صادر کرد. بر این اساس، با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و احتمال تغییر مأخذ تعرفه‌های گمرکی، ترخیص کالا تا پایان سال در گمرکات کشور به‌صورت ۲۴ ساعته انجام می‌شود. همچنین در ایام نوروز گمرکات اجرایی با استقرار پرسنل کشیک به نحوی اقدام خواهند کرد که ترخیص کالاهای صادراتی و وارداتی به صورت مستمر انجام پذیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر