فاصله نمایشگاه بورس سال 96 با ایدهآلهای دنیا
هر سال در این نمایشگاه شاهد حضور سهامداران فعال و نیز سرمایهگذاران خارجی هستیم. نمایشگاه بورس، بانک و بیمه هرچند با ایدهآلها فاصله دارد اما حضور سرمایهگذاران خارجی در این نمایشگاه بسیار پررنگ است. نمایشگاه بورس، بانک و بیمه محلی مناسب برای اجتماع تمام نهادهای مالی و شرکتهای بورسی است و امکان تعامل و ارتباط بیشتر میان شرکتهای پذیرفته شده در بورس را مهیا میکند.
به گزارش «تعادل» به نقل از شرکت بورس، روحالله حسینی مقدم، معاون ناشران و اعضای بورس تهران با بیان مطلب فوق گفت: شرکتهای بورسی میتوانند در این نمایشگاه از خدمات نهادهای مالی مطلع شوند و فضایی برای پیگیری مسائل سهامداران از شرکتها و ارکان بازار سرمایه فراهم آورند.
وی ادامه داد: هر سال در این نمایشگاه شاهد حضور سهامداران فعال و نیز سرمایهگذاران خارجی هستیم. نمایشگاه بورس، بانک و بیمه هرچند با ایدهآلها فاصله دارد اما حضور سرمایهگذاران خارجی در این نمایشگاه بسیار پررنگ است. معاون ناشران و اعضا به لزوم دعوت از سرمایهگذاران خارجی جدید در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اشاره کرد و افزود: عملا در تمام نمایشگاهها با تعداد محدودی از بازدیدکنندگان مواجهه هستیم. بهتر است در این نمایشگاه از سرمایهگذاران داخلی و خارجی بیشتری دعوت کنیم. بهطور کلی این نمایشگاه فرصت خوبی برای افراد است تا در فضا و بازه زمانی مشخص با بازار سرمایه آشنا شوند. حسینی مقدم ابراز امیدواری کرد امسال شاهد حضور جدیتر سرمایهگذاران خارجی و شرکتهای بینالمللی در نمایشگاه باشیم. این نمایشگاه فرصت مناسبی برای معرفی محصولات شرکتهای بینالمللی فراهم میکند. وجود کنفرانسهای بینالمللی مختلف برای شناخت بازار سرمایه در حاشیه نمایشگاه و سایر اقدامات جانبی شامل تقدیر از پیشکسوتان هم؛ اقدامات مناسبی است که میتوان در نمایشگاه شاهد آن بود. وی با اشاره به وجود ظرفیتهای متفاوت در نمایشگاه مانند برگزاری کنفرانس، مراسم تقدیر، فرهنگسازی و آموزش نسل کودک و نوجوان در نمایشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: سال گذشته از یکسری امکانات برای حضور مدارس و دانشگاهها بهره بردیم. چنین اقداماتی در کنار معرفی خدمات به شرکتها و نهادهای مالی، فرصت آشنایی و فرهنگسازی برای نسلهای آینده را به وجود میآورد. حسینی مقدم درخصوص اقدامات و برنامههای معاونت ناشران و اعضا در نمایشگاه سال 96 گفت: ما یکسری برنامههای تبلیغاتی، رسانهیی و بازاریابی را در نمایشگاه پیگیری میکنیم، به این ترتیب برنامههای بازاریابی و معرفی خدمات بورس تهران را در سال 96 از این نمایشگاه شروع میکنیم. وی ادامه داد: در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای واحد پذیرش و ناشران به متقاضیان ارائه میشود. از آنجا که بخش قابل توجهی از شرکتهای کارگزاری در نمایشگاه حاضر میشوند؛ این نمایشگاه فرصت مناسبی برای ارتباط و تعامل بیشتر با کارگزاران و ذینفعان بورس تهران ایجاد میکند. در حال حاضر امکان شناسایی مشکلات و چالشهای کارگزاران نیز وجود دارد. حسینی مقدم با بیان اینکه ارتباط نزدیک و خوبی با بدنه کارگزاری وجود دارد، تصریح کرد: در فضای نمایشگاه امکان ارتباط حرفهیی و کارشناسیتر فراهم میشود. برهمین اساس واحد اعضا در این نمایشگاه حضور مییابد و آخرین خدمات خود را معرفی میکند. از سال 95 اصلاح فرآیندها برای افزایش سرعت صدور برخی مجوزها به کارگزاران صورت گرفت. واحد اعضا امسال از شرکتهای کارگزاری نظرسنجی انجام میدهد و میزان رضایت و نقطهنظرات آنها را در زمینه افزایش سرعت صدور برخی مجوزها دریافت و بررسی میکند. وی درخصوص حضور همکاران تالارهای منطقهیی در این نمایشگاه گفت: بهطور معمول همکاران تالارهای منطقهیی در نمایشگاه حضور دارند و برخی از کارگاههای آموزشی توسط آنها پیگیری میشود و مانند سالهای گذشته حضور در این حوزه هم پررنگ خواهد بود.