مقررات جدید ICC برای موضوع داوری بخش خصوصی

۱۳۹۵/۱۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۹۴۲

اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) همگام با اجرایی شدن قوانین جدید، آخرین نسخه از آیین‌نامه خود را برای طرفین و دادگاه‌های داوری منتشر کرد. آیین‌نامه جدید ICC که مشتمل بر بسیاری از شرایط جدید و مهم است، در روز ۲۲ فوریه ۲۰۱۷ (برابر با چهارم اسفند ماه ۱۳۹۵) از سوی دفتر دیوان به تصویب رسید.

آیین‌نامه جدید شامل دستورالعملی دقیق در قوانین جدید رسیدگی خارج از نوبت است. همچنین اصلی را ایجاد می‌کند که دادگاه ممکن است دلایلی را برای ارائه آرای خود، بنابه درخواست یکی از طرفین، به جای توافق تمامی طرفین (همانطور که قبلا در پرونده رایج بود) مطرح سازد.

رییس دیوان داوری بین‌المللی ICC، «الکسیس مور (Alexis Mourre) »، اذعان داشت که «این آیین‌نامه، گامی مهم در جهت اجرای سیاست‌های جدید ما برای افزایش بهره‌وری و شفافیتِ داوری ICC است.

امکانی را برای هر یک از طرفین پدید می‌آورد تا به جست‌وجوی‌بندی از دلایل در طیف گسترده‌یی از آرای دادگاه بپردازند که تغییری مهم بوده و همچنین بیانگر پیام پاسخ‌گویی و مسوولیت در قبال کاربران ماست. »

وی افزود: «همانطور که در مقدمه رسیدگی خارج از نوبت ذکر شد، یک داوری بطور موثر طی ۶ ماه به نتیجه می‌رسد- با توجه به صرفنظر از داوری‌هایی با ارزش داوری کمتر از ۲ میلیون دلار امریکا، یا صرفنظر از پرونده‌های دیگر- بنابراین یک داور بدون فرآیند تولید سند یا استماع‌ها تصمیم می‌گیرد.

این امر بطور کلی، پیشنهادی جدید برای جامعه کسب و کار و پاسخی موثر به نگرانی‌های مشروع جامعه کسب و کار در مورد زبان و هزینه داوری است. »

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر