«ماتئو رنتزی» به بازگشت امیدوار است

۱۳۹۵/۱۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۹۴۶

گروه جهان

ماتئو رنتزی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا در آستانه انتخابات دبیرکل حزب دموکراتیک این کشور بر تلاش خود برای متقاعد کردن رای‌دهندگان درون حزبی افزوده است. به گزارش یورونیوز، رنتزی که پس از شکست همه‌پرسی اصلاحات قانون اساسی در نوامبر گذشته از سمت خود استعفا داد، امیدوار است در انتخابات زودهنگام که قرار است در این کشور برگزار شود، همچنان به عنوان رهبر حزب دموکراتیک شانس تشکیل دولت را داشته باشد. نخست وزیر سابق ایتالیا در آخرین روز از کنفرانس 3روزه حزب دموکراتیک خطاب به هواداران این حزب گفت: «برخی تلاش دارند حزب دموکراتیک را نابود کنند، بهتر است بی‌خیال شوید، این حزب قبل از شما وجود داشته و بعد از این هم فعالیت خواهد کرد.»

در این انتخابات درون‌حزبی که قرار است روز 30 آوریل برگزار شود، علاوه بر ماتئو رنتزی، وزیر دادگستری و فرماندار آپولیا نیز برای کسب ریاست حزب دموکراتیک ایتالیا شرکت دارند. با وجود شکست همه‌پرسی و انتقادهای بسیار به سیاست‌های اقتصادی نخست‌وزیر سابق ایتالیا، نظرسنجی‌ها از شانس بیشتر ماتئو رنتزی نسبت به 2 نامزد دیگر برای ریاست حزب دموکراتیک ایتالیا خبر می‌دهند.

یورونیوز همچنین گزارش داده که هزاران شهروند اروپایی در راهپیمایی‌هایی در سراسر این قاره، پشتیبانی خود از اروپای واحد را اعلام کرده‌اند. برلین شاهد یکی از بزرگ‌ترین گردهمایی‌ها بود؛ بسیاری از تظاهرکنندگان این شهر آمده بودند تا به مردم هلند و فرانسه بگویند به جناح‌های راست‌افراطی رأی ندهند. یکی از مسوولان اسبق فرهنگی برلین که در این تظاهرات شرکت کرده بود، گفته است: «برداشت من این است که اهمیت اروپای متحد بیش از همیشه است. تنها پاسخ ما به ترامپ، پوتین و شرکای آنها این است. یعنی باید حالا کنار هم بمانیم و همکاری کنیم.» همچنین شهروند دیگری گفته است: «امیدوارم خرت ویلدرز برنده انتخابات نشود و هلند بخواهد در اروپا بماند. همین آرزو را برای فرانسه هم دارم.» گفته شده مردم بیش از 40 شهر اروپا ازجمله برلین، پاریس، آمستردام و بروکسل، در تظاهرات برای حمایت از اروپای واحد شرکت داشتند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر