اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۱۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۹۶۵

آغاز نخستین برداشت خوشه‌های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان

زاهدان نخستین برداشت خوشه‌های گندم کشور در شهرستان پیشین در جنوب سیستان و بلوچستان آغاز شد. معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت با اشاره به اینکه در کشور 5 و نیم ماه فصل برداشت گندم داریم، گفت: نخستین برداشت‌های گندم در کشور اواخر اسفندماه از جنوب سیستان و بلوچستان آغاز و آخرین برداشت‌ها، مردادماه در مناطق مرتفع و شمال غربی کشور شروع می‌شود. کشاورز با بیان اینکه بیش از یک سال است که نیازی به واردات گندم نداریم، افزود: تولیدات گندم کشور از نظر کیفیت برای مصرف نان از نوع محلی و صنعتی آن مناسب است و نیاز مصرفی مردم برای تولید نان از گندم تولیدی داخلی تامین می‌شود.


آزادراه رشت-قزوین محدوده منجیل آماده است

رشت استاندار گیلان گفت: آزادراه رشت - قزوین در محدوده منجیل به عنوان یکی از مهم‌ترین گلوگاه‌های ترافیکی شمال کشور در گیلان برای رفت و آمد خودروها آماده است. محمدعلی نجفی دیروز در بازدید میدانی از مراحل ساخت باقیمانده آزادراه رشت - قزوین در محدوه منجیل به رودبار، تکمیل فاز نخست باقیمانده این آزادراه به طول 3هزار و 200 متر اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی و ساخت بخش ورودی و خروجی این مسیر که امروز شاهد گشایش آن هستیم، قریب به 2 سال به طول انجامید. استاندار گیلان هزینه ساخت این مسیر را بیش از 180 میلیارد تومان عنوان کرد.


توقیف حدود 5 تن آجیل و خشکبار غیربهداشتی

قم همزمان با اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم موفق شدند حدود 5000 کیلوگرم آجیل و خشکبار غیر بهداشتی را توقیف کنند. در طرح بسیج سلامت نوروزی که از اول اسفندماه آغاز و تا 16 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد، کارشناسان با حضور در رستوران‌ها و مراکز توزیع غذا در راستای کنترل مسائل بهداشتی اقدام می‌کنند. طی بازرسی‌های صورت گرفته در روزهای اخیر، کارشناسان موفق شدند 45 لیتر انواع شربت و عرقیجات طعم‌دار فاقد مجوزهای بهداشتی لازم را کشف و ضبط کنند. در 20روز اول اجرای طرح، بیش از 5000مورد بازرسی بهداشتی انجام شد که در این مدت به دلیل وجود نواقص بحرانی در 79 صنف، اخطار صادر و 224 صنف متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.


۳۰۰۰میلیارد تومان در فولاد هرمزگان سرمایه‌گذاری شده است

بندرعباس مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: با توجه به ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این مجموعه، سودآوری این مجموعه نیازمند تعامل و همکاری همه‌جانبه است. فرزاد ارزانی دیروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل فولاد هرمزگان اظهار داشت: تلاش ما در فولاد هرمزگان در راستای افزایش ظرفیت تولید این مجتمع به 2برابر است و برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با ایجاد نورد گرم، زنجیره تولید را در هرمزگان تکمیل کنیم.

مدیرعامل فولاد هرمزگان به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای سودآور کردن فولاد هرمزگان اشاره ‌داشت و گفت: با توجه به 3 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این مجموعه، سودآوری این مجموعه نیازمند تعامل و همکاری همه‌جانبه است.


آغاز جشنواره سوغات در دامغان

دامغان جشنواره فروش عیدانه سوغات و صنایع دستی استان‌های کشور در دامغان گشایش یافت. در این جشنواره سوغات و صنایع دستی 10 استان شامل انواع شیرینی، ترشی‌چای، گلیم و جاجیم-ظروف سفالی و مسی در 40 غرفه با 20 تا 30 درصد تخفیف به نمایش گذاشته شده است. همچنین کالاهای اساسی ستاد تنظیم بازار مانند قند و شکر و روغن هم در این جشنواره عرضه می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند تا 29 اسفندماه صبح‌ها و عصرها از این جشنواره بازدید کنند.


فعالیت 70 درصدی واحد‌های تولیدی و صنعتی استان تهران

تهران معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: اکنون 70 درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی این استان در حال فعالیت هستند.افشار فتح‌اللهی در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی فعال در شهرک صنعتی پایتخت در منطقه پاکدشت، افزود: در استان تهران 17هزار و 200واحد صنعتی- تولیدی وجود دارد که از ابتدای امسال برای رونق تولید و احیای واحدها، ستادی به‌نام رونق تولید تشکیل شد و تاکنون به یک‌هزار و 340 واحد تولیدی کوچک و متوسط نیز تسهیلاتی که عمدتا سرمایه در گردش بود، پرداخت شد. فتح‌اللهی حجم تسهیلات پرداختی از سوی ستاد رونق تولید را یک‌هزار و 430 میلیارد تومان مطرح کرد و افزود: بخشی از این تسهیلات را بانک‌های عامل و بخشی دیگر را سامانه بهین‌یاب پرداخت کرد.


توزیع میوه شب عید از فردا در استان زنجان

زنجان توزیع میوه شب عید با نرخ مصوب از فردا در استان زنجان آغاز می‌شود. در ششمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان اعلام شد: هر کیلوگرم پرتقال در توزیع میوه شب عید از فردا در استان زنجان 3 هزار و 350 تومان و هر کیلوگرم سیب 2 هزار و 950 تومان عرضه می‌شود. استاندار زنجان با تاکید بر تامین اقلام و مایحتاج ضروری خانواده‌ها در ایام عید گفت: مشکلی در تامین نیاز مردم در سطح استان وجود ندارد. درویش امیری با بیان اینکه دولت تدارک خوبی برای تامین گوشت سفید و قرمز، برنج و 2 قلم میوه در شب عید دیده است، گفت: از فردا کار توزیع این اقلام در سطح استان شروع می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر