سفر سالیانه 20 هزار گردشگر سلامت به مشهد

۱۳۹۵/۱۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۹۶۸

ایرنا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سالانه 20 هزار گردشگر سلامت از کشورهای مختلف در بیمارستان‌های مشهد پذیرش و بستری می‌شوند.

شاپور بدیعی افزود: شمار عمده گردشگران سلامت از کشورهای کویت، بحرین، قطر، افغانستان، عراق، تاجیکستان و ترکمنستان به مشهد سفر می‌کنند. بیشترین نیازهای درمانی گردشگران سلامت شامل اقدامات جراحی قلب باز، جراحی عروق، جراحی عمومی، ارتوپدی، خدمات پوست، مو و زیبایی و خدمات دندانپزشکی، زنان و نازایی است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد گردشگران سلامت مشهد طی سال‌های اخیر روند صعودی داشته و چندین برابر این میزان نیز خدمات درمانی سرپایی به گردشگران سلامت ارائه می‌شود. وجود حرم ملکوتی امام رضا (ع)، توانمندی بالای پزشکان از نظر علمی و تجربی، مراکز تشخیصی و درمانی مجهز، وجود منابع طبیعی و چشمه‌های آبگرم، تنوع داروهای گیاهی و کاهش نرخ خدمات ازجمله ظرفیت‌های جذب زائر و گردشگر سلامت در مشهد و استان خراسان رضوی به شمار می‌روند.

بدیعی ادامه داد: جذب گردشگر سلامت یا توریسم درمانی یکی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ویژه مشهد در حوزه سلامت به شمار می‌رود و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه پیشگام است. اقدامات و برنامه‌های در دست انجام دانشگاه علوم پزشکی مشهد با محور تسهیل فرآیندهای گردشگری سلامت می‌تواند به عنوان الگو در سطح کشور اجرا شود.

مسوول دفتر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: تاکنون هفت بیمارستان در مشهد از وزارت بهداشت مجوز IPD (پذیرش بیماران خارجی) را گرفته‌اند و چند بیمارستان دیگر نیز در حال فراهم آوری امکانات و زمینه لازم برای اخذ این مجوز هستند. محمداسماعیل خیامی بیمارستان‌های دارای مجوز پذیرش گردشگران سلامت در مشهد را شامل جوادالائمه (ع)، رضوی، بنت الهدی، سینا، مهر، طالقانی و پاستور اعلام و بیان کرد: مقدمات لازم برای اعطای مجوز IPD به مراکز جراحی محدود نیز فراهم شده است.

او از ثبت 16 شرکت گردشگری سلامت در خراسان رضوی نیز خبر و ادامه داد: با استقرار و استحکام این شرکتها در طول زمان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مجاب خواهند شد به جای پذیرش بیماران از طریق واسطه‌های بدون مجوز، از این طریق بیماران را پذیرش کنند. مسوول دفتر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این شرکت‌ها حلقه واسط بین بیماران و مراکز درمانی هستند و با استقرار در کشورهای هدف و ارتباط مستقیم با بیماران و مراکز درمانی، خدمات درمانی و گردشگری را از مبدا تا مقصد به بیماران خارجی ارائه می‌دهند. نرخ خدمات درمانی ارائه شده به گردشگران سلامت در ایران از کشورهای منطقه کمتر و کاملا رقابتی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر