کره جنوبی تحت نفوذ هوشمندها

۱۳۹۵/۱۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۹۸۴

گروه گوناگون شاید در دهه‌های قبل کمتر تصور می‌شد که روزگاری یکی از نزدیک‌ترین ابزارهای دست انسان همین تلفن‌های همراه هوشمند باشد؛ ابزاری که شاید دیگر جدا شدن از آن ممکن نباشد. در سال‌های اخیر گوشی‌های هوشمند با سرعت چشمگیری به ابزاری مدرن و ضروری تبدیل شده‌اند و بسیاری از کاربران به سختی می‌توانند بدون همراه داشتن آنها روز خود را سپری کنند. به خصوص اینکه گوشی‌های هوشمند بیش از کاربردهای ابتدایی خود ارتقا یافته و از یک ابزار ارتباطی به همراهی برای زندگی روزمره افراد از موقعیت‌های اجتماعی تا حر

یم شخصی آنها تبدیل شده‌اند. در واقع فناوری‌های این تلفن‌ها پایه و اساس جدا نشدنی پیشرفت شده‌اند. آن طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند به ویژه در کشورهای درحال توسعه و در بازارهای نوظهور افزایش بیشتری دارد. در سال 2013 کاربران این تلفن‌های همراه هوشمند حدود 45درصد از جمعیت کشورهای درحال توسعه را تشکیل می‌دادند. این تعداد در سال‌های اخیر به 54 درصد افزایش یافته و در کشورهای توسعه‌یافته که رشد اقتصادی بیشتری دارند به 87 درصد می‌رسد.

طبق آخرین آمار به دست آمده، بالاترین درصد استفاده از گوشی‌های همراه هوشمند در کره‌جنوبی گزارش شده است. حدود 88 درصد از جمعیت این کشور، صاحب تلفن‌های همراه هوشمند هستند. در این گزارش اعلام شده که 100درصد از افراد بین 18تا 34سال و حدود 83 درصد از افراد بالای 35سال از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند. در این میان آمار دیگری نشان می‌دهد که حدود 95درصد از افرادی که تحصیلاتی در سطح آموزش عالی دارند از کاربران تلفن‌های همراه هوشمند هستند. این رقم در میان افرادی با سطح سواد پایین‌تر به 80 درصد می‌رسد. همچنین به نظر می‌رسد که در میان کاربران تلفن‌ همراه هوشمند در کره جنوبی حدود 95درصد از سطح درآمد بالایی برخوردارند. در حقیقت 95درصد افرادی که درآمد بالایی دارند از این تلفن‌های همراه استفاده می‌کنند. در مقابل 79درصد افرادی که درآمد پایین دارند نیز مصرف‌کننده این تلفن‌ها هستند. این مساله به خوبی نشان می‌دهد که شرایط اقتصادی تاثیر چندانی بر مالکیت تلفن‌های هوشمند در این کشور ندارد. با افزایش فزاینده تعداد کاربران تلفن‌های هوشمند، پلیس سئول و مسوولان شهری آن در تلاش برای مقابله با پیامدهای جدی و مرگباری هستند که در رابطه با بی‌احتیاطی‌های مرتبط با استفاده از این وسیله ارتباطی رخ می‌دهد.

آن طور که در این نمودار دیده می‌شود پس از کره‌جنوبی، استرالیایی‌ها بیشترین کاربران تلفن همراه هستند. در این کشور حدود 77درصد از جمعیت، صاحب تلفن‌های همراه هوشمند هستند. این روزها، اپراتورها باید توانایی ارائه عملکرد مناسب به مشتریان خود را داشته باشند. تحولات رخ‌ داده در استرالیا، این کشور را به یکی از بهترین و سریع‌ترین ارائه‌دهندگان پهنای باند اینترنت تلفن هوشمند در جهان تبدیل کرده است بنابراین می‌توان گفت که کیفیت خدمات اینترنت در این کشور موجب افزایش استفاده از تلفن‌های هوشمند در استرالیا شده است.

آن طور که در ادامه این گزارش آمده 72درصد از جمعیت امریکا، کاربران تلفن‌های همراه هوشمند هستند. تحقیقات به دست آمده از این کشور نشان می‌دهد که گوشی‌های تلفن همراه هوشمند از محصولاتی هستند که به نظر می‌رسد، مصرف آنها در سال‌های آینده بیشتر از قبل خواهد شد. در مقابل نیز پیش‌بینی شده که کاربران تلویزیون، رادیو و روزنامه در این کشور در سال 2017 بیشترین کاهش را تجربه کنند.

حدود 68 درصد از شهروندان بریتانیا نیز صاحب تلفن همراه هوشمند هستند. این تعداد در کشوری مانند شیلی و مالزی حدود 65 درصد است. در آلمان نیز حدود 60 درصد از جمعیت کشور، کاربران تلفن‌های همراه هوشمند هستند. به دلیل افزایش تقاضا برای ابزارهای کاربردی‌تر، شرکت‌های سازنده تلفن‌های هوشمند، رقابت بسیاری برای عرضه این تلفن‌ها داشته‌اند. پیش از این مردم به همراه داشتن روزنامه و کتاب همراه خود عادت کرده بودند. با حضور تلفن‌های هوشمند که قابلیت دسترسی به اینترنت را برای شهروندان به راحتی فراهم می‌کند، افراد بیشترین ساعت روز خود را درگیر فناوری تلفن‌های هوشمند هستند. هر چند که این موضوع می‌تواند تاثیر چشمگیری در سرعت انجام فعالیت‌های روزمره داشته باشد اما چالش‌های بسیاری را برای کاربران ایجاد می‌کند. با این حال ناگفته پیداست که تلفن‌های هوشمند این روزها به یک همراه غیرقابل انکار برای عصر دیجیتال و مردم آن تبدیل شده‌اند؛ همراهی که این روزها در آسیا، اروپا و امریکا به طور چشمگیری نفوذ پیدا کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر